۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
ساخت ۴۴۰ کیلومتر آزادراه و ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

ساخت ۴۴۰ کیلومتر آزادراه و ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت و تکمیل ۴۴۰ کیلومتر آزادراه و ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی، همچنین از تکمیل آزاد راه شیراز- اصفهان و ادامه آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان تا پایان سال خبر داد و گفت: این دو آزاد راه جزو مهمترین طرح‌های اجرایی این شرکت در بخش ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره تکمیل ساخت هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین رشت، حدفاصل منجیل تا رودبار نیز افزود: آزادراه منجیل ـ رودبار یکی از طرح‌های مهم آزادراهی است که به دلیل تکمیل نشدن آن در زمان ساخت، در روزهای پر تردد گره ترافیکی در آن منطقه ایجاد می‌شود و ویژگی این بخش این است که طول مسیر بطور کامل یا تونل و یا پل است که با همت و تلاش سازندگان، این مسیر هم امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی اضافه کرد: در بخش ساخت آزادراه‌ها از دو سال قبل تلاش کردیم ۹ طرح آزادراهی با پیشرفت فیزیکی بیشتر را که تأثیر بیشتری در توسعه ترانزیت و شبکه آزادراهی داشتند، در اولویت تکمیل قرار دهیم و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آزادراهی اولویت دار، بیش از ۷۰ درصد است.

خادمی گفت: از این ۹ پروژه در سال گذشته دو پروژه آزادراهی به بهره برداری رسید و ۲۲۱ کیلومتر آزاد راه در سال ۹۹ تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: درحالیکه متوسط ساخت آزادراه در کشور سالانه ۸۰ کیلومتر بود سال گذشته ۲۲۱ کیلومتر یعنی حدود ۳ برابر متوسط سالانه، آزادراه ساخته و بهره برداری شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه‌های آزادراهی که امسال تکمیل می‌شود، گفت: امسال ۴۴۰ کیلومتر آزادراه بهره برداری می‌شود که شامل آزادراه خرم آباد- اراک در بخش اول تا بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر است که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین آزادراه منجیل- رودبار بطول ۸ کیلومتر و مسیر رفت قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال نیز امسال بهره برداری می‌شود.

وی افزود: پروژه آزادراهی دیگری که امسال تکمیل می‌شود، آزاد راه بزرگ شیراز- اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی است که تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت و همچنین ادامه آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان به طول ۵۰ کیلومتر، آزادراه مرند ـ تبریز به طول ۵۰ کیلومتر و ۴۰ کیلومتر از آزادراه مراغه- هشترود امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مثبت دانستن روند سرمایه گذاری در ساخت آزادراه‌ها گفت: دولت نیز منابع اعتباری بودجه‌ای برای این آزادراه‌ها اختصاص داده است و با این روند تا پایان سال ۴۴۰ کیلومتر آزادراه به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین درباره پروژه‌های بزرگراهی کشور افزود: برای توسعه شبکه بزرگراهی برنامه ریزی شده تا دو هزار کیلومتر از خطوط بزرگراهی که جزو حلقه‌های ناپیوسته شبکه بزرگراهی کشورند، در اولویت تکمیل قرار گیرند.

خامدی گفت: با توجه به اینکه ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه در سال گذشته به بهره برداری رسید، این توسعه در همه استان‌های کشور از سیستان و بلوچستان تا آذربایجان غربی در حال اجراست، امسال ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه جدید نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: عمده هزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراهی که امسال به بهره برداری خواهد رسید در کریدورهای بزرگراهی شرقی - غربی و شمالی - جنوبی کشور و در اغلب استان‌ها قرار دارند و گشایش مطلوبی در توسعه حمل و نقل بار و ترانزیت و جابجایی مسافر ایجاد خواهند کرد.

کد خبر: ۸۹٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha