۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
سستی و ناموفق عمل کردن دولت در پیاده سازی سیاست‌های اصل ۴۴
سخنگوی کمیسیون جهش رونق تولید مجلس عنوان کرد

سستی و ناموفق عمل کردن دولت در پیاده سازی سیاست‌های اصل ۴۴

زارع، سخنگوی کمیسیون جهش رونق تولید مجلس گفت: تقویت بخش خصوصی از اهداف مهم در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ است که دولت در این زمینه ناموفق بوده و حتی پس از واگذاری، مدیریت دولتی همچنان حاکم است.

به گزارش بازار، رحیم زارع با اشاره به عملکرد ناموفق دولت در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها آنچه که تاکنون در بخش واگذاری‌ها دولت اقدام کرده، موفق نبوده است.

وی افزود: حتی در بخشی از واگذاری‌ها نیز شاهد موفقیت جزیی است و در برخی از موارد در جهت خلاف سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و عرصه را برای بخش خصوصی و غیردولتی تنگ کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: تقویت بخش خصوصی از اهداف مهم در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ است که دولت در این زمینه ناموفق بوده و حتی پس از واگذاری، مدیریت دولتی همچنان حاکم است و بازسازی بنگاه‌هایی که مشکل داشتند قبل از واگذاری هم انجام نشده است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ماده ۲ و ۷ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ضمانت اجرایی قانون را تقویت و اختیارات قوه قضاییه را برای جلوگیری از برخی از اختیارات هیئت داوری را تقویت کردیم.

سخنگوی کمیسیون جهش رونق تولید مجلس افزود: امیدواریم با اجرای دقیق قانون در دولت آینده، سیاست‌های اصل ۴۴ به منظور تقویت بخش خصوصی دقیق اجرا شود و هم اینکه دخالت نکردن مدیریت دولتی بر این بنگاه‌ها را شاهد باشیم.

کد خبر: ۸۹٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha