۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان مسکن ملی
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان مسکن ملی

اصفهان- طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان مسکن ملی خبر داد و گفت: در پی افزایش میزان تسهیلات هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب الله طاهرخانی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در محل شهر جدید بهارستان در ارتباط با آخرین وضعیت مسکن ملی و مهر در شهرهای جدید اظهار کرد: مساکن مهر در شهرهای جدید در مرحله نهایی است و امیدواریم تعداد باقیمانده تا نیمه اول سال جاری به پایان برسد.

وی افزود: برنامه اصلی که دولت پس از فراغت از مسکن مهر در دستور قرار داده است اقدام برای مساکن ملی است که در کل کشور آغاز شده است؛ در مجموعه شهرهای جدید ۱۳۰ هزار واحد ساخته می شود که سهم بهارستان از آن سه هزار و ۵۰۰ واحد در قالب ثبت نامی و یک هزار واحد در قالب قرارداد با بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه همزمان واگذاری هایی در قالب تفاهم نامه های کلان وزارت راه و شهرسازی با نهادهای مختلف مانند وزارت دفاع، آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است، بیان داشت: زمین این مساکن تامین شده است و به زودی در ماه های آینده ساخت مساکن ملی در این بخش نیز آغاز می شود.

پاسخ به انتقاد انبوه سازان اصفهان از واگذاری طرح مسکن به مجری خارجی
وی در پاسخ به انتقاد انبوه سازان اصفهان مبنی بر اجرای این پروژه در اصفهان توسط سرمایه گذار و مجری خارجی، بیان داشت: ما از مردم هزینه دریافت کرده ایم و کشور ما نیز با تورم روبرو است؛ بر این اساس این کار نمی تواند متوقف بماند ضمن اینکه پیمانکار در ایران ثبت شده و در قالب مقررات کشورمان فعالیت می کند و هیچ کارگر خارجی در این شرکت وجود ندارد.

طاهرخانی اضافه کرد: این پیمانکار سرمایه گذاری کلانی در حوزه ساخت و ساز و ماشین آلات دارد که ما را امیدوار می کند تعهد خود به مردم را در زمان مقرر و با قیمت مناسب به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: ما در چارچوب های قیمتی مشخص شده توسط شورای مساکن آمادگی همکاری با هر مجموعه ای را داریم تا در بهارستان فولادشهر و اصفهان فعالیت کنند.

هزینه های ساخت مساکن ملی مدیریت شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با قیمت مساکن ملی گفت: با توجه به تامین زمین هزینه چندانی در این ارتباط از متقاضیان دریافت نمی کنیم و در ارتباط با هزینه ساخت نیز با توجه به تکنولوژی های نو و انبوه سازی گسترده مدیریت شده است.

وی افزود: همچنین تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای خریداران در نظر گرفته شده اما با توجه به افزایش قیمتها در کشور، این تسهیلات در شورای پول و اعتبار تصحیح و افزایش پیدا می کند تا خریداران را درزمینه خرید توانمندتر کنیم.

کیفیت مسکن ملی را فدای قیمت نمی کنیم
طاهرخانی تاکید کرد: البته هدف ما تامین مسکن با کیفیت و استاندارد است و کیفیت را فدای قیمت نخواهیم کرد.

وی در ارتباط با بهره برداری از متروی بهارستان گفت: کار در بخشهای مختلف زیرزمینی، سیویل و روسازی و دیگر بخش ها با سرعت در حال انجام است و امیدواریم مطابق وعده داده شده در بهار ۱۴۰۰ بهره برداری از متروی بهارستان انجام شود.

معاون وزیر راه با بیان اینکه ساخت مترو برای شهر جدید مجلسی نیز آغاز شده است، اظهار کرد: این پروژه کلان است و با توجه به فاصله طولانی تا اصفهان در حال حاضر حدود ۱۰ کیلومتر مسیر آغاز شده است که به متروی بهارستان وصل می شود اما به طور کلی ساخت مترو در این شهر نیازمند برنامه میان مدت است.

کد خبر: ۸۹٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha