۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۲ هزار و ۴۳۴ نفر در صنعت آبزی پروری زنجان اشتغال دارند
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

۲ هزار و ۴۳۴ نفر در صنعت آبزی پروری زنجان اشتغال دارند

زنجان- مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولیدات انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در استان زنجان اشتغال دو هزار و ۴۳۴ نفر را فراهم کرده است. 

به گزارش بازار به نقل از امور شیلات و آبزیان زنجان، منصور حقی راد گفت: ماهیان سردآبی از گونه قزل آلا و انواع آبزیان گرم آبی شامل کپور معمولی، سرگنده، نقره ای، علفخوار و شاه میگو، میگوی آب شیرین و ماهیان خاویاری در استان زنجان تولید می شود. 

وی با بیان اینکه شهرستان های ماهنشان، زنجان، ایجرود، طارم، خدابنده، ابهر، سلطانیه و خرمدره به ترتیب بیشترین تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی استان زنجان را به خود اختصاص داده اند،اظهار کرد: استان زنجان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولیدات انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در استان اشتغال دو هزار و ۴۳۴ نفر را فراهم کرده است. 

حقی راد از تولید بیش از ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال گذشته در استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: تولید این آبزیان در واحد سطح به ۳۰ کیلوگرم در متر مربع افزایش یافت.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد مزارع پرورش ماهی استان به انواع پمپ های هواده و سایر تجهیزات مورد نیاز برای کاهش استفاده از آب تازه مجهز شدند.

کد خبر: ۸۹٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha