۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
ضرورت برندسازی در صنایع برای حضور در بازارهای جهانی
معاون طرح و برنامه وزارت صمت مطرح کرد

ضرورت برندسازی در صنایع برای حضور در بازارهای جهانی

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت، توسعه سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب وکار را دو جهت‌گیری مهم وزارت صمت در راستای حمایت از تولید اعلام کرد

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه‌گذاری اقتصادی، مرحله دوم طرح «اقتصادی مقاومتی با شرکت‌های برتر» که بعدازظهر چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) برگزار شد، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در دهه گذشته، گفت: یکی از نکات مهمی که نیاز به برنامه‌ریزی و اصلاح نگاه دارد و مقام معظم رهبری نیز در ذیل مفهوم اقتصاد مقاومتی به آن اشاره کردند موضوع تقویت میزان تولید است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصادی در دهه ۹۰، برای کشور را موضوع تورم بالای اقتصادی و اثرات زیاد آن اعلام کرد و افزود:وزارت صمت به عنوان یکی از مخاطبان اصلی در فرمایشات مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی، تدابیر جدی برای افزایش بهره‌وری اقتصادی کشور در حوزه تولید اتخاذ کرد و اقدامات موثری را انجام داد.

زرندی در ادامه، جهت‌گیری‌های اصلی وزارت صمت را در ۲ حوزه بهبود فضای کسب و کار و توسعه سرمایه‌گذاری اعلام کرد و بیان داشت: در حوزه بهبود فضای کسب و کار اقدامات خوبی انجام شده است و با توجه به جلسات متعددی در راستای رفع موانع و حل مشکلات حوزه تولید برگزار شده است، سعی کردیم تا جایی که اختیارات وزارتخانه اجازه می دهد اقدامات موثری را انجام دهیم که حذف بروکراسی ناکارآمد اداری مهم‌ترین یکی از این اقدامات بود.

زرندی با بیان اینکه تدابیر وزارت صمت در ستاد اقتصادی دولت مصوب شده است از انجام مکاتبات وزارت صمت با مجلس شورای اسلامی در راستای رفع موانع و مشکلات قانونی خبر داد و آن‌ها را جمله اقدامات وزارت صمت در حوزه بهبود فضای کسب و کار، در بخش برون سازمانی عنوان کرد.

معاون طرح و برنامه در بخش دیگر صحبت‌های خود، وضعیت سرمایه‌گذاری و توسعه سرمایه در دهه گذشته را ضعیف‌تر از انتظارات و اهداف دانست و افزود: لازم است علاوه بر تلاش برای کاهش تورم، سرعت و میزان سرمایه‌گذاری در کشور نیز افزایش پیدا کند.

وی یکی از سیاست‌های وزارت صمت در سال ۹۹ و در سال جاری را رشد سرمایه‌گذاری در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: موضوعی که مقام معظم رهبری به عنوان منشأ تحول ذکر کردند تولید است و لازم است تولید نوآور، فناورانه و دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد؛ تکمیل زنجیره ارزش افزوده، جلوگیری از خام‌فروشی و مدیریت ارزی مورد توجه وزارت صمت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه استفاده بهره‌ برداری از طرح تولید بدون کارخانه در راستای اجرای سیاست استفاده از ظرفیت‌های خالی در حوزه تولید، برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری خرد با مشارکت سازمان شهرک‌های صنعتی و توسعه صنعت ایران با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را از دیگر سیاست‌های وزارت صمت در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال خواند.

زرندی در ادامه توضیحات خود با استناد به مدل‌های موفق بین‌المللی و استفاده آن‌ها در اقتصاد، این روش را مدل موفقی در جهت تشویق سرمایه‌گذاری در کشور دانست و هدف و نیاز کشور را ایجاد شرکت‌های بین‌المللی و برندسازی جهانی عنوان کرد.

زرندی در ادامه با توضیح اینکه در دومین گام طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر»، ۱۰۰ موضوع با سرمایه‌گذاری ۱۱.۵ میلیارد یورو با مشارکت شرکت‌های ملی صنایع مس ایران (۳ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری)، گروه صنعتی زر(۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری)، شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر (۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری)، شرکت ایران رادیاتور (۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری) و شرکت سنگ آهن گهر زمین ( ۱.۷ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری) اجرا می‌شود، به ایجاد خط سبز و مشوق‌های ویژه برای این شرکت‌ها اشاره کرد.

گفتنی است مرحله اول این طرح در ۶۲ موضوع با سرمایه‌گذاری ۶.۱ میلیارد دلار و با مشارکت شرکت‌ ماشین‌سازی اراک، گروه معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت نفت سپاهان، شرکت آلومینیوم المهدی و شرکت شیرین عسل در اسفند ماه سال گذشته اجرا شد.

کد خبر: ۸۹٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha