۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
اجرای طرح راهداری محوری در محورهای شریانی و پرتردد کشور
مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری اعلام کرد

اجرای طرح راهداری محوری در محورهای شریانی و پرتردد کشور

صباغ زاده، مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری گفت:‌ طرح راهداری محوری در راه‌های شریانی و پرتردد کشور مطابق با برنامه زمان بندی شده از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید صباغ زاده مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: با توجه به کاهش نسبی ترافیک برون شهری و به منظور انسجام در عملیات راهداری جاری و دوره‌ای، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور با بسیج امکانات و نیروهای راهداری، طرح راهداری محوری در راه‌های شریانی و پرتردد کشور را مطابق با برنامه زمانبندی تعیین شده آغاز کرده اند.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌ریزی لازم جهت حضور فعال و موثر همکاران زحمتکش راهداری و با تجمیع ماشین آلات و تجهیزات موجود چند شهرستان در یک محور شریانی و پرتردد انجام شده است.

مدیرکل ایمنی راه و حریم ادامه داد: در این طرح ۱۳ فعالیت به صورت خاص مد نظر قرار گرفته و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با امکانات و نیروهای فعال راهداری موجود نسبت به انجام این فعالیت‌ها اقدام می‌کنند.

صباغ زاده این ۱۳ فعالیت‌ را درزگیری، لکه گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، تسطیح حریم و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها، پاکسازی شانه و حاشیه راه، شانه سازی یا تعریض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه عنوان کرد.
وی همچنین اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات روشنایی منصوبه و حذف تابلوهای غیرضروری و ناصحیح، اصلاح و تخلیه قنوها و تخلیه مصالح از حاشیه و کنار راه یا پشت دیوارهای حایل، شستشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی موجود همانند دیوارهای حایل، پل‌های عابر پیاده، گالری‌ها و دیواره تونل‌ها، حفاظ های بتنی و غیره را از دیگر ۱۳ فعالیت طرح راهداری محوری دانست.

مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم احیا و اجرای مجدد خط کشی ها، تنقیه پل‌ها و اصلاح و پاکسازی دستکها و دیوارهای هدایت آب و رادیه و بریدها، تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای و طولی و تونل ها و تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای را از فعالیت های دیگر این طرح عنوان کرد که به صورت خاص مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی در پایان گفت: ادارات کل استانی، برنامه‌ریزی جهت زمانبندی و انجام اقدامات لازم را در ابتدا و شروع طرح انجام داده اند.

کد خبر: ۸۹٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha