۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
منطقه آزاد بوشهر تبدیل به هاب صادرات منطقه می‌شود
استاندار بوشهر:

منطقه آزاد بوشهر تبدیل به هاب صادرات منطقه می‌شود

بوشهر - استاندار بوشهر با ابراز مخالفت به تجاری شدن منطقه آزاد بوشهر گفت: منطقه آزاد بوشهر باید تبدیل به هاب صادرات منطقه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در حاشیه آیین عملیات اجرایی طرح تولید فروسیلیسیم در دشتی اظهار داشت: در صورتی که برای پیشرفت و توسعه استان بوشهر برنامه داشته باشیم باید وضعیت برق آن بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه صنعتی طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است، اضافه کرد: میزان برق مصرفی در حوزه صنعتی نشان می‌دهد که استان بوشهر در این عرصه چه میزان رشد کرده است.

استاندار بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تاکید کرد: حمایت و کمک به سرمایه‌گذاران در عرصه‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌های مناطق و شهرستان‌ها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه مانع‌زدایی‌ها باید در عمل انجام شوند تصریح کرد: امروز گرفتاری بزرگ سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موانعی است که نظام اداری ایجاد کرده‌ و کمک نظام بانکی و اداری برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و صنعتگران ضروری است.

گراوند با بیان اینکه تنها راه توسعه و پیشرفت، مانع‌زدایی و حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل‌گری است گفت: تقویت بنیان‌های اقتصادی منوط به رفع موانع است و در این راستا کارشناسان که مانع ایجاد می‌کنند باید کنار گذاشته شوند.

استاندار بوشهر در ادامه به تصویب منطقه آزاد بوشهر اشاره کرد و افزود: روش‌های مناطق آزاد قدیم که محل واردات بودند پذیرفتنی نیست و منطقه آزاد بوشهر در عرصه تولیدات، فرآوری محصولات، صادرات، رونق صنعتی، اقتصادی و اشتغال‌زایی بهره خواهد برد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد قبلی نتوانسته پاسخ مثبتی به سرمایه‌گذاران دهد، ادامه داد: به‌شدت مخالف تجاری شدن منطقه آزاد بوشهر و تبدیل شدن آن به پاساژ و بارانداز کالاهای دیگران هستم، بلکه باید منطقه آزاد بوشهر به هاب صادراتی تبدیل شود.

گراوند با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه آزاد بوشهر باید گسترش یابد اظهار داشت: واردات کالاهای مصرفی که در کشور تولید می‌شود از منطقه آزاد بوشهر ممنوع است و این منطقه بارانداز کالاهای دیگر کشورها نیست.

طرح تولید فروسیلیسیم در شهرک صنعتی شهرستان دشتی با حضور استاندار بوشهر، معاون استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی آغاز شد.

این کارخانه که در زمینی به وسعت بیش از ۹۰ هزار متر مربع اجرا می‌شود و ظرفیت تولید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن فروسیلیسیم در سال را دارد که بخش نخست آن می‌تواند برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل  ایجاد کند.

حجم سرمایه گذاری این طرح ۳۵۰ میلیارد تومان و سرمایه در گردش آن ۱۵ میلیارد تومان است.

کد خبر: ۸۹٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha