۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
 ۱۰ شرکت بزرگ فناوری جهان در سال ۲۰۲۱
بر اساس ارزیابی فوربس

۱۰ شرکت بزرگ فناوری جهان در سال ۲۰۲۱

طبق لیست "فوربس" برای بزرگترین شرکتهای جهان در سال ۲۰۲۱، از ۱۰ شرکت بزرگ فعال در حوزه فناوری سه شرکت متعلق به آسیاسی شرقی است که یکی کره ای، دیگری چینی و سومی تایوانی است.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: اگرچه بحران "کرونا" باعث ورشکستگی تعدادی از شرکت ها و فروپاشی بخش اشتغال در اکثر کشورها شده است، اما از معدود مزایای اقدامات تعطیلیو اعمال قرنطینه  منافع بزرگی بود که برای شرکت های فن آوری به ارمغان آورد.

طبق لیست "فوربس" برای بزرگترین شرکتهای جهان در سال ۲۰۲۱، از بین ۲۰۰۰ شرکت موجود در لیست بزرگترین شرکت های فعال در حوزه فناوری، تعداد شرکتهای فناوری ذکر شده که  در زیر به آنها اشاره می شود برترین شرکت های شناخته شده جهان هستند.

فوربس  برای تعیین ۱۰ شرکت برتر  چهار معیار اصلی  دارایی ها، ارزش بازار، فروش و سود را لحاظ کرده و شرکت «اپل» همچنان برای ششمین سال پیاپی پیشتاز این لیست است، زیرا با دو پله صعود در لیست اصلی شرکت ها در بخش های مختلف به مقام ششم رسیده و ارزش بازار خود را به ۲.۳ تریلیون دلار رسانده و در آخرین سال مالی خودفروش بالغ بر ۲۳۹.۹ میلیارد دلار را به ثبت رسانده است.

 ۱۰ شرکت بزرگ فناوری جهان در سال ۲۰۲۱ هستند

در لیست فوربس "سامسونگ الکترونیک" کره جنوبی در جایگاه دوم قرار گرفت، اما از نظر ارزش بازار با ۵۱۰.۵ میلیارد دلار فاصله معناداری با شرکت  "اپل" دارد و  بسیار عقب است، اما میزان فروش آن ۲۰۰.۷ میلیارد دلار است.

 ۱۰ شرکت بزرگ فناوری جهان در سال ۲۰۲۱ هستند

Tencent تنها شرکت چینی در لیست ۱۰ شرکت برتر فناوری در جهان بود که فروش سالانه آن با ۲۸ درصد افزایش به ۷۰ میلیارد دلار رسید.

در مجموع، تمام شرکتهای فن آوری ذکر شده در لیست ۲۰۰۰ شرکت بزرگ  فوربس از ۲۲ کشور آمده اند، ارزش بازار کل آنها ۱۷.۹ تریلیون دلار است که نشان دهنده افزایش حدود ۷۳ درصدی از سال گذشته و نشان دهنده یک سوم ارزش کل بازار سهام ایالات متحده است.

 در ادامه ۱۰ شرکت برتر در حوزه فناوری را در جدول زیر به تناسب حجم بازار و درآمد مشاهد می کنید:

 ۱۰ شرکت بزرگ فناوری جهان در سال ۲۰۲۱ هستند

کد خبر: ۸۹٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha