۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
 اعتبارات عمرانی خراسان شمالی در بودجه سال آینده ۵ درصد افزایش یافت
جزئیات بودجه ۹۹ خراسان شمالی از زبان اعداد و ارقام؛

 اعتبارات عمرانی خراسان شمالی در بودجه سال آینده ۵ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: اعتبارات عمرانی سال آینده خراسان شمالی با رشد پنج درصدی نسبت به سال قبل به ۵۸۴ میلیارد تومان رسید.

به گزارش بازار، حسن پارسی پور در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان خراسان شمالی در میزان اعتبارات عمرانی بودجه سال ۹۹ جایگاه ۱۴ کشور را دارد اظهار داشت: قرار است ۱۶.۳ درصد اعتبارات عمرانی به فصل ورزش و ۱۵.۸ درصد به بخش کشاورزی و منابع آب اختصاص یابد.

وی افزود: سهم خراسان شمالی از ردیف سه درصد حاصل از فروش نفت و گاز طبیعی، ۳۵ میلیارد تومان است. درحالی که سال قبل ۷۰ میلیارد تومان بوده و نشان از کاهش ۵۰ درصدی به دلیل کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی دارد. با این وجود خراسان شمالی با دو پله ارتقاء به رتبه ۱۷ کشوری در این بخش رسیده است.

پارسی پور با اشاره به درآمدهای استان در سال آینده گفت: سال آینده درآمد خراسان شمالی ۴۵۸ میلیارد تومان پیش بینی شده است که ۴.۶ درصد رشد به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که درآمد کشور ۲۵.۵ درصد افزایش یافته. یعنی استان‌ها مکلف به افزایش ۲۵.۵ درصدی درآمد هستند ولی به دلیل محرومیت استان، خراسان شمالی اجازه رشد چهار درصدی دارد. لذا استان خراسان شمالی در این بخش رتبه ۳۰ کشور از آن خود کرده است.

کد خبر: ۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha