۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
آغاز خاموشی اضطراری برق در کردستان/ صرفه جویی در مصرف تنها راهکار است
معاون شرکت توزیع برق کردستان:

آغاز خاموشی اضطراری برق در کردستان/ صرفه جویی در مصرف تنها راهکار است

سنندج- معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق کردستان از اجرای مدیریت اضطراری و اعمال خاموشی برق در این استان خبر داد.

سید محمدفتحی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به آغاز گرمای زودهنگام در استان کردستان و کاهش منابع آبی، خاموشی برق در استان کردستان از روز گذشته آغاز شده است و با توجه به افزایش میزان مصرف احتمال ادامه این وضعیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه منابع آبی پشت سدهای کردستان و سایر مناطق کشور با کاهش جدی مواجه شده است، افزود: کاهش ۳۰ الی ۳۵درصدی تولید برق این نیروگاه ها و از طرفی افزایش مصرف انرژی نه تنها در کردستان بلکه در تمام کشور باعث اعمال مدیریت اضطراری بار می شود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه، در مدت زمانی که میزان مصرف برق از تولید آن بیشتر می شود شبکه توزیع برق، پایداری خود را ازدست می دهد، عنوان کرد: با توجه به این وضعیت متاسفانه کیفیت انرژی کاهش می یابد و در واقع برنامه اعمال مدیریت اضطراری بار برای تنظیم میزان بار شبکه انجام می شود تا از ایجاد ناپایداری در شبکه توزیع برق واختلال در کل شبکه سراسری جلوگیری شود.

وی با اشاره به آغاز خاموشی ها از روز گذشته در استان کردستان، گفت: طی روز ۲۸ اردیبهشت ماه دراستان کردستان خاموشی ناشی از مدیریت اضطراری بار اعمال شد به طوریکه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ هر ساعت ۳۰ مگاوات خاموشی اعمال شد، اگرمیزان مصرف برق در هفته جاری از ۳۳۲ مگاوات و در شب از ۳۳۴ مگاوات بیشتر شود با خاموشی های اجباری مواجه می شویم.

فتحی با بیان اینکه خاموشی های زمانبندی شده از طریق مرکزملی دیسپاچینگ به استان اعلام شده و استان کردستان ملزم به اجرای آن است، عنوان کرد: حداکثر زمان مدیریت بار در طول روز دو ساعت است  و مراکزحساس نیازمند تامین برق پایدار از طریق دیزل ژنراتورها و دستگاه های(UPS) هستند.

وی در خصوص نگرانی ها مبنی بر قطعی مداوم برق و آسیب به وسایل برقی، گفت: قطع و وصل برق موجب خسارت به وسایل برقی نمی شود ولی ز همه مشترکین استان درخواست کرد به جهت جلوگیری از افت ولتاژ برق، به صورت جدی مدیریت مصرف برق را در تابستان سال جاری در محل کار و یا محل زندگی خود اعمال نمایند.

کد خبر: ۸۹٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha