۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
ساماندهی مرز باشماق مریوان نیازمند اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی است
استاندار کردستان:

ساماندهی مرز باشماق مریوان نیازمند اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی است

سنندج- استاندار کردستان ساماندهی کامل مرز رسمی باشماق در مریوان را نیازمند اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در جریان سفر به مریوان برای بررسی وضعیت پروژه ها و طرح های عمرانی این شهرستان، از مرز رسمی باشماق مریوان نیز بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در این مرز رسمی قرار گرفت.

استاندار کردستان در جریان این بازدید، اظهار کرد: مرز رسمی باشماق مریوان یکی از مرزهای مهم کشور در راستای ارتباط با کشور عراق به شمار می رود و خوشبختانه امروز حجم وسیعی از ترازیت کالا و خدمات از طریق این مرز رسمی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تلاش در راستای ارتقاء زیرساخت های مرز رسمی باشماق مریوان یکی از اولویت های دولت در کردستان بوده و خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است ولی این اقدامات کافی نیست و ما باید تلاش و جدیت بیشتری در این راستا داشته باشیم.

مرادنیا ضمن اشاره به اینکه فاز نخست ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان آغاز شده است، عنوان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته و با توجه به طرح های مطالعاتی انجام شده برای اتمام این طرح دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی  با بیان اینکه فاز نخست ساماندهی باشماق شامل اصلاح راه دسترسی و ترانشیپمنت این مرز است، اظهار کرد: فاز نخست ساماندهی مرز باشماق مریوان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز شدە است.

وی تسهیل و رونق تجارت در مرز باشماق را از اولویت‌های مهم دولت اعلام کرد و افزود: برای ارتقا و توسعه مرز باشماق طرح ساماندهی این مرز، فاز نخست در مدت زمان ۱۵ ماه به بهره برداری می‌رسد و همزمان با این مرحله تلاش می‌شود فازهای بعدی نیز اجرا شود.

استاندار کردستان در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان مریوان، علاوه بر بازدید از جاده جدید سنندج - مریوان در محور تیژتیژ-گاران، در جلسە مشترک شورای تامین استان و شهرستان در خصوص مشکلات مرزی نیز شرکت کرد و بر رفع موانع پیش روی فعالیت های مرزی و تجاری در شهرستان مریوان تاکید کرد.

بهمن مرادنیا همچنین در بخش دیگری از سفر خود به مریوان در بازدید کنارگذر این شهر هم اظهار کرد: اجرا و اتمام این کنار گذر از مطالبات به حق مردم است که تلاش خواهیم کرد آن را به سرانجام برسانیم.

کد خبر: ۸۹٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha