۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
دسترسی ۹۹.۸ درصد جمعیت یزد به اینترنت پرسرعت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اعلام کرد؛

دسترسی ۹۹.۸ درصد جمعیت یزد به اینترنت پرسرعت

یزد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از پیوستن همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: با این وصف ۹۹.۸ درصد جمعیت یزد به شبکه اینترنت پرسرعت پیوسته‌اند.

به گزارش بازار، محمدرضا پاکدل از آغاز عملیات اجرایی اتصال ۲۲ روستای باقی مانده استان یزد به شبکه ملی اطلاعات با هدف پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای استان خبر داد.

وی گفت: با صدور مجوز و تامین اعتبار از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تجهیزات لازم برای ایجاد پوشش اینترنت پر سرعت همراه در این روستاها توسط شرکت ارتباطات سیار به استان ارسال شده است.

وی افزود: مخابرات منطقه یزد هم عملیات اجرایی را آغاز کرده و طبق برنامه ریزی انجام شده، در چند روز آینده دسترسی همه ۳۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان یزد به شبکه ملی اطلاعات تکمیل خواهد شد.

پاکدل اظهار داشت: با وجود هدف برنامه توسعه ششم کشور مبنی بر دسترسی ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، با اقدامات صورت گرفته در سطح وزارت ارتباطات، تلاش قابل تقدیر مجری کشوری طرح توسعه ارتباطات روستایی USO و هماهنگی و همکاری‌های استانی، استان یزد موفق شده قبل از اتمام برنامه ششم توسعه، ۱۰۰ درصد از روستاها را تحت پوشش قرار دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد تصریح کرد: استان یزد بر این اساس موفق شد رکورد دسترسی ۹۹.۸ درصد از کل جمعیت استان و ۱۰۰ درصد کل ساکنان روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت را ثبت کند.

کد خبر: ۸۹٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha