۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
۸۸ درصد راه‌های یزد تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد
مدیر مخابرات منطقه یزد:

۸۸ درصد راه‌های یزد تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد

یزد- مدیر مخابرات منطقه یزد با بیان اینکه ۸۸ درصد راه‌های یزد تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند، از وجود ۲۰ هزار شماره تلفن ثابت در یزد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات استان یزد، محمدرضا زارع با اشاره به افتتاح ۶۸ طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان در استان یزد، اظهار داشت: از این میزان ۲۲ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های همراه اول و بقیه در زمینه‌های تلفن و اینترنت ثابت مخابرات استان هستند.

وی افزود: در سال گذشته ۳۶۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد تومان در زمینه‌های اینترنت همراه اول، تلفن ثابت و اینترنت مخابرات به بهره برداری رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه یزد، تکمیل فاز هشتم همراه اول استان در قالب ۶۰ سایت، ادامه اجرای طرح‌های فیبر در منزل و vdsl برای مشترکان و حفظ و ارتقای کیفی سرویس‌های مخابراتی را از برنامه‌های مخابرات استان در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۰ مرکز مخابراتی در استان فعالیت می‌کنند و ۲۰ هزار شماره تلفن ثابت داریم.

زارع ادامه داد: سال گذشته بیش از ۷۰۰ مشترک دیتای استان از خدمات vdsl و پنج هزار مشترک نیز از خدمات فیبر در منزل بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸ درصد از راه‌های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیر ریلی استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند، تصریح کرد: ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور باید به اینترنت متصل شوند و در هفته آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت مجهز خواهند شد.

مدیر مخابرات منطقه یزد درباره توسعه تلفن همراه گفت: از مردم استان می‌خواهیم نگران تشعشعات دکل‌های مخابراتی نباشند، چون همه این تشعشعات با اندازه گیری‌های استاندارد است و مستندات قانونی داریم.

کد خبر: ۸۹٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha