۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
۱۱۴ نفر در مازندران برای انتخابات شرکت های سرمایه گذاری داوطلب شدند
مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران:

۱۱۴ نفر در مازندران برای انتخابات شرکت های سرمایه گذاری داوطلب شدند

ساری- هاشمی، مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران با اشاره به اینکه ۱۱۴ نفر برای انتخابات شرکت های سرمایه گذاری عدالت ثبت نام کردند، گفت: بهترین شیوه مشارکت، انتخابات الکترونیکی است.

سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در واقع دفاع از حق مردم محسوب می شود، افزود: این شیوه سبب می شود تا همه سهامداران بتوانند در گزینش هیئت رئیسه شرکت کنند.

وی با اظهار اینکه هیئت رئیسه کنونی شرکت های تعاونی سهام عدالت متشکل از اعضای تعاونی ها است، تصریح کرد: طی سال ها هیئت رئیسه فقط بین افراد محدود و خاص چرخش داشته است و اتفاقا در مسائل اقتصادی مختلف نیز فعالیت داشتند و پیشگام بودند.

هاشمی گفت: یکی از ایرادات اساسی، سجامی نبودن اعضا از جمله مسائل بوده است زیرا به دلیل نداشتن سجام، افراد نمی توانند در انتخابات شرکت داشته باشند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران با عنوان اینکه به صورت حضوری امکان شرکت یک میلیون و ۴۰۰ هزار سهامدار غیرمستقیم در انتخابات شرکت های سرمایه گذاری وجود ندارد، از این رو بهترین شیوه برای مشارکت، انتخابات غیرمستقیم و الکترونیکی است، گفت: از این رو به شورای عالی بورس اختیار داده شد که نسبت به انجام این کار اقدام شود.

وی یادآور شد: در ابلاغیه به شورای عالی بورس اختیار داده شد از این رو نسبت به طراحی سامانه سجام و برپایی مقدمات انتخابات الکترونیک اقدام شده است.

هاشمی تصریح کرد: باید زمینه را برای مشارکت همه مردم در انتخابات مجامع فراهم کنیم و در استان مازندران ۱۱۴ نفر برای انتخابات شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت داوطلب شدند.

کد خبر: ۸۹٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha