۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کمبود آب در فصل گرما آذربایجان شرقی را تهدید می‎‎‌کند
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

کمبود آب در فصل گرما آذربایجان شرقی را تهدید می‎‎‌کند

تبریز- مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش بارش، پایین آمدن میزان روان آب‌ها، مخازن سدها و افزایش دمای هوا گفت: کمبود آب در فصل گرما آذربایجان شرقی را تهدید می‎‎‌کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده اظهار کرد: وضعیت آبی آذربایجان شرقی خوب نیست و میزان بارش ها ۲۵ درصد کاهش یافته، روان آب ها نیز ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته پایین آمده است.

وی افزود: مخازن سدها هم نسبت به سال گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دارد این در حالی است که امسال متوسط گرمی هوا نیز نسبت به سال گذشته ۱.۱ درجه افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: این آمار نشان می دهد امسال با مشکل تامین و تنش آبی مواجه خواهیم بود البته تلاشگران بخش آب نهایت سعی خود را می کنند تا با کمترین آسیب از پیک امسال عبور کنیم.

غفارزاده تاکید کرد: اصلی ترین موضوع همراهی و مشارکت مردم در مدیریت منابع آب و مدیریت مصرف است تا در بخش شرب، کشاورزی و صنعت مصرف آب معقول شود که برای تحقق آن و فرهنگ سازی مناسب از مردم و رسانه ها استمداد می طلبیم.

وی یادآوری کرد: متوسط مصرف آب در آذربایجان شرقی ۲ برابر متوسط مصرف جهانی است و با نصف این میزان مصرف می توان تنش آبی را مدیریت کرد.

کد خبر: ۸۹٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha