۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
قانون مالیات بر خانه های خالی آرامش را به بازار اجاره بازمی‌گرداند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

قانون مالیات بر خانه های خالی آرامش را به بازار اجاره بازمی‌گرداند

سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است، عرضه واحدهای خالی از سکنه به بازار اجاره، آن هم در فصل جابه‌جایی مستاجران موجب آرامش بازار در مقایسه با سال‌های گذشته می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی با اشاره به صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه از زمان آغاز اجرای طرح سامانه ثبت املاک، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده ایم که به موجب قانون باید مالیات اخذ شود، عنوان کرد: با شناسایی واحدهای خالی از سکنه و عرضه آن‌ها به بازار اجاره و خرید و فروش شاهد ایجاد ثبات در بخش مسکن کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عرضه واحد های خالی از سکنه به بازار اجاره آن هم در فصل جابه‌جایی مستاجران موجب آرامش بازار در مقایسه با سال‌های گذشته می‌شود اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تابستان امسال با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم. در کوتاه مدت هم  دولت باید با افزایش نظارت بر معاملات مسکن و بنگاه‌های املاک از ایجاد نرخ های غیرمتعارف در حوزه رهن و اجاره جلوگیری کند.

سرگزی ادامه داد: در بلند مدت نیز با ساخت یک میلیون واحد بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن تعادل مناسبی میان عرضه و تقاضا ایجاد شده که موجب رونق بازار و آغاز سیر نزولی قیمت خانه خواهد شد.

کد خبر: ۸۹٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha