۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
۸۰ درصد خانوارهای خراسان شمالی مشمول دریافت بسته کمک معیشتی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی مطرح کرد:

۸۰ درصد خانوارهای خراسان شمالی مشمول دریافت بسته کمک معیشتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بیش از ۸۰ درصد خانوارهای استان خراسان شمالی مشمول دریافت بسته کمک معیشتی هستند.

به گزارش بازار، حسن نوری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از حدود ۹۰۰ هزار نفر جمعیت استان، ۲۲۵ هزار و ۱۱۴ خانوار شهری و روستایی (حدود ۶۰۰ هزار نفر) در خراسان شمالی مشمول بسته کمک معیشتی دولت یا یارانه بنزین می‌شوند.

وی افزود: ۷۲۱ هزار نفر در قالب ۲۸۴ هزار و ۲۲۱ خانوار در این استان هر ماه یارانه نقدی دریافت می‌کنند که از این تعداد، ۲۲۵ هزار و ۱۱۴ خانوار مشمول دریافت یارانه بنزین شده‌اند.

نوری با بیان اینکه استان خراسان شمالی از حیث تعداد خانوارهای مشمول دریافت حمایت معیشتی دولت در رتبه دوم کشور قرار دارد خاطرنشان کرد: ۷۹.۲ درصد از مجموع خانوارهای یارانه بگیر این استان مشمول دریافت حمایت معیشتی دولت شده‌اند که این رقم، بالاتر از میانگین کشوری است.

نوری با اشاره به اینکه سومین مرحله از واریز کمک معیشتی دولت قرار از دهم دی ماه به حساب‌ها واریز شود گفت: در طرح کمک معیشتی خانوار به خانوارهای یک نفره ۵۵ هزارتومان، دونفره ۱۰۳ هزارتومان، ۳ نفره ۱۳۸ هزارتومان، ۴ نفره ۱۷۲ هزارتومان و ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزارتومان کمک معیشتی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: علی رغم اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی بالا است اما اشتغال ناقص در این استان یک چالش به شمار می‌رود که سبب شده سرانه درآمدی خانوارها پایین باشد.

کد خبر: ۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha