۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
 بلاتکلیفی ۸ میلیون سهامدار عدالت در کشور
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بلاتکلیفی ۸ میلیون سهامدار عدالت در کشور

ساری- توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی های سهام عدالت کشور گفت: هشت میلیون سهامدار سهام عدالت هنوز سود سهام را دریافت نکرده‌اند و بلاتکلیف هستند.

عسکر توکلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طبق قانون تجارت شرکت های سرمایه پذیر حداکثر هشت ماه پس از پایان سال مالی باید سود را به حساب سهامداران واریز کنند، افزود: در سال های قبل طبق زمان مقرر سود به حساب واریز می شد ولی اکنون پرداخت سود به شرکت سپرده گذاری واگذار شد که تخلف است.

وی با عنوان اینکه ما با سازمان خصوصی قرارداد داریم، افزود: در حال حاضر شرکت های سرمایه گذاری بخشی از سودها را به سازمان خصوصی سازی واریز کردند و باید مرحله دوم پرداخت سود انجام می شد..

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور ادامه داد: باید مرحله دوم سود سهام عدالت در اسرع وقت واریز شود و در حال پیگیری هستیم که چرا تاکنون سود واریز نشده است.

توکلی گفت: با توجه به تورم سودهای کنونی سهام عدالت از نظر اقتصادی به صرفه نیست و امیدواریم مجلس این مسئله را مورد پیگیری و بررسی قرار دهد.

وی با اظهار اینکه تاکنون پیگیری ها برای واریز وجه ناشی از فروش سهام عدالت به نتیجه نرسیده است، گفت: امیدوارم در این زمینه تصمیم کارشناسی اتخاذ شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور گفت: متاسفانه سهامداران برای تغییر وضعیت آزادسازی سهام عدالت با مشکل بسته شدن سامانه مواجه هستند و کسی در این زمینه پاسخگو نیست.

توکلی با اظهار اینکه هشت میلیون نفر سهامدار هنوز سود سهام عدالت را دریافت نکردند و بلاتکلیف هستند، گفت: این افراد شامل متوفیان و جاماندگان سهام عدالت هستند.

کد خبر: ۸۹٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha