۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کاهش نرخ بیکاری در استان البرز
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز خبر داد:

کاهش نرخ بیکاری در استان البرز

کرج- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از کاهش نرخ بیکاری استان با وجود شیوع کرونا خبر داد و گفت: دریافت کنندگان بیمه اجباری استان از ۱۶ هزار به ۱۱ هزار نفر کاهش داشته است.

حسین فلاح نژاد در گفتگو با بازار با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان در یک سال گذشته کاهش داشته است، گفت: در این مدت تعداد بیمه شدگان اجباری افزایش قابل توجهی داشته و از طرفی دریافت کنندگان بیمه بیکاری از ۱۶ هزار نفر به ۱۱ هزار نفر کاهش یافته است که نشان دهنده جذب افراد با توجه به نیاز شهرک های صنعتی به بازار کار است.

فلاح نژاد افزود: کرونا به حوزه خدمات مانند اصناف آسیب های بسیاری وارد کرد و باعث بیکاری این قشر شد اما بخش صنعت به سرعت توانست خود را با این شرایط وفق دهد به طوری که در ابتدا حدود ۲۶ هزار نفر از کارگران صنعتی تعدیل نیرو شدند اما بلافاصله جذب کار شدند و حتی اکنون بسیاری از واحد های صنعتی در خط تولید با کمبود مواجه بوده نیازمند کارگر هستند.

وی با اشاره به بسته های حمایتی دولت برای کسب و کارهای آسیب داده گفت: در بحث بسته حمایتی دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده ۲۲۰ میلیارد تومان به البرز تخصیص یافت که در اختیار کارفرمایانی که بیشترین آسیب را دیدند قرار گرفت و ۱۸ هزار و ۹۰۰ شغل از این اعتبار بهره بردند که بیشتر این کسب و کارها در حوزه خدمات و کارگاه‌های کوچک بودند.

وی گفت: با توجه به آمارهای رسمی حدود ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده کارگری در البرز وجود دارد که ۵۳ درصد از آن در حوزه خدمات، ۴۲ درصد حوزه صنعت و پنج درصد در بخش، کشاورزی مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۸۹٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha