۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
بهبود فضای کسب و کار نیازمند تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان
استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل مطرح کرد؛

بهبود فضای کسب و کار نیازمند تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان

اردبیل- حسن زداه، استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: بهبود محیط کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌های درست و منطقی نیازمند توسعه فناوری‌های جدید و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

محمد حسن‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در روزهایی که کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری وعده اشتغال می‌دهند، باید در قدم اول شرایط باثباتی را در حوزه اقتصاد به وجود آورند تا تنش‌ها و نابسامانی‌ها در این حوزه به تشدید فضای بیکاری منجر نشود.

وی ضرورت بهبود محیط کسب و کار و مدیریت درست در این بخش را یادآور شد و تصریح کرد: باید در تولید اشتغال منابع اعم از تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری‌های احتمالی مشخص شود تا مبادا با تزریق منابع جدید و افزایش بار هزینه‌ای به دولت، تورم شدید و کمرشکنی را شاهد نباشیم.

استاد اقتصاد دانشگاه‌های استان اردبیل بسترهای تولید اشتغال را در کنار بهبود محیط کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌های درست و منطقی نیازمند توسعه فناوری‌های جدید و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد و گفت: نباید به وعده‌هایی دل بست که در آن هیچ راهکار علمی وجود ندارد و تنها هیجانات مقطعی و زودگذر در ایام انتخابات به طرح مسائل جذاب و غیرواقعی منجر می‌شود.

حسن‌زاده استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی و هدایت نقدینگی را به سمت تولید مهم ارزیابی کرد و افزود: در استان اردبیل منابع خوب و سپرده‌گذاری‌های بالایی را در بانک‌ها شاهد هستیم که اگر این منابع در مسیر تولید با تضمین و اعتماد کامل هزینه شود نتیجه تحول اقتصادی و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نرخ تک رقمی بیکاری در کشور چندان ملموس به نظر نمی‌رسد باید در عمل به گذر از رکود اقتصادی و توانمندی حوزه اشتغال کمک کرد.

کد خبر: ۸۹٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha