۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
۹۵۶ واحد مسکونی در جاجرم خسارت دید
طی زلزله بامداد امروز؛

۹۵۶ واحد مسکونی در جاجرم خسارت دید

بجنورد- زلزله بامداد دوشنبه ساعت ۳:۳۴ دقیقه در شهر سنخواست در شهرستان جاجرم که بزرگترین انها ۵.۲ ریشتر بود به ۹۵۶ واحد مسکونی خسارت زد.

به گزارش خبرنگار بازار، در زلزله بامداد امروز شهرستان جاجرم به ۹۵۶ واحد مسکونی در ۳۱ شهر و روستا در این شهرستان خسارت زد.
سرپرست فرمانداری شهرستان جاجرم گفت: از ۹۵۶ واحد مسکونی خسارت دیده، ۴۶ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شدند و باید بازسازی شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در گفتگو با بازار از امدادرسانی به آسیب دیدگان و توزیع بسته های غذایی به خانواده های زلزله زده در مناطق زلزله زده استان خبر داد.
ابوالفضل محبان با بیان اینکه بیش  از ۲۰ زمین لرزه طی امروز مناطق مختلف خراسان شمالی را لرزاند افزود: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر استان از همان دقایق ابتدایی در مناطق زلزله زده حاضر شده و مشغول امدادرسانی شدند.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۳۸ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر در قالب ۴۱ تیم امدادی با حضور در منطقه نسبت به ارزیابی اولیه و ثانویه، امدادرسانی ،اسکان و تغذیه اضطراری منطقه اقدام کردند .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اینکه خسارات وارد شده به منازل مسکونی بیشتر مربوط به دیوارهای گلی، ترک خوردگی و ابنیه سست بوده است افزود: عمده خسارات وارد شده در روستاهای شورک،قزل حصار علیا و سفلی ،چارچوبه ،برزنه و... شهرستان گرمه بوده که تاکنون ۲۰۰ چادر، ۶۶ تخته موکت ، ۳۳ تخته پتو بین حادثه‌دیدگان توزیع شده و بیش از ۱۸۰۰ قوطی کنسروجات در قالب تغذیه اضطراری بین حادثه‌دیدگان از زلزله توزیع شده است.
محبان همچنین با بیان استقرار مرکز کنترل هماهنگی عملیات سیار در منطقه اظهار داشت: نیروهای جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تا پایان شرایط اضطراری و پایان حادثه در منطقه حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۸۸٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha