۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
افزایش ۲۳ درصدی فروش شرکت دخانیات| سالانه در کشور ۷۵ میلیارد نخ سیگار مصرف می‌شود
مدیرعامل شرکت دخانیات خبر داد

افزایش ۲۳ درصدی فروش شرکت دخانیات| سالانه در کشور ۷۵ میلیارد نخ سیگار مصرف می‌شود

افضلی، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به تولید محصولات سلامت محور دخانی گفت: فروش شرکت دخانیات در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت.

بازار؛ گروه صنعت و بازرگانی: سیاوش افضلی در جمع خبرنگاران افزود: با برنامه ریزهای انجام شده در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تولید محصولات دخانی در شرکت دخانیات ایران بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران اظهارداشت: همزمان با افزایش ۵۰ درصدی تولید، شرکت دخانیات موفق شد، سهم خود را در بازارهای داخلی بین ۶۵ تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

وی با اشاره به ارزش صنعت دخانیات ایران یادآور شد: در حال حاضر ارزش صنعت دخانیات ایران به بیش از  ۴۰ هزار میلیارد تومان افزاشی یافته است که این شامل بخش‌های مختلف کشاورزی، عمل آوری و سایر فرآیندها تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه به دنبال تولید محصولات سلامت محور هستیم تا مصرف کنندگان آسیب کمتری ببیند، اظهارداشت:  سال گذشته توافق خوبی با یک شرکت اروپایی در مورد محصولات سلامت محور داشتیم تا با استفاده از فیلترهای توسعه یافته بخش عمده‌ای از زیان‌های سیگار را کاهش دهیم.

به کفته افضلی، شرکت دخانیات ایران در یک دهه گذشته شرایط مناسبی نداشته است، اما بر اساس برنامه ریزهای انجام شده و اقداماتی که در سال ۹۸ و ۹۹ صورت گرفت این شرکت هم اکنون با تکیه بر توانایی های خود شرایط مطلوبی پیدا کرده است.

افضلی با اشاره به میزان مصرف سیگار در کشور گفت: سالانه در کشور ۷۵ میلیارد نخ سیگار مصرف می‌شود که ۲۵ میلیارد نخ تولید داخلی است و ۲۰ میلیارد نخ نیزبه صورت قاچاق وارد کشور می شود.

وی افزود: شرکت دخانیات ایران در سال ۹۹ در مجتمع های تولیدی خود در استانها در مجموع ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون نخ سیگار تولید کرد و هم اکنون ظرفیت تولید شرکت دخانیات ایران به  ۲۵ تا ۳۰ میلیارد نخ سیگار افزایش یافته است.

وی بیان کرد: هرچند که وزارت صنعت سیاست گذاری ها را در این بخش بر عهده دارد، اما رویکردها و برنامه ریزی های وزارت صنعت باید طوری باشد که شرکت‌های داخلی در این زمینه بیشترین بهره را ببرند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: ما مخالف حضور شرکت‌ های خارجی و رقابت نیستم، ولی اولویت ها باید متناسب با توسعه شرکت های داخلی باشد.

افضلی در پایان اظهارداشت: شرکت دخانیات ایران با ۱۲ هزار کارگر و کشاورز و همین طور وظیفه خریداری توتون از کشاورزان امکان رقابت ندارد و قرار بر این بود که خارجی‌ها در فرآیندهایی فعالیت کنند که ما در داخل توان تولید آن را نداریم، اگر این صنعت برای برخی از شرکت های خارجی سودده است، باید این شرکت ها به همان میزان باید هزینه ها را هم پرداخت کنند.

کد خبر: ۸۸٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha