۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
نبود محل تولید و عرضه صنایع دستی در خرمشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

نبود محل تولید و عرضه صنایع دستی در خرمشهر

خرمشهر- عرفانی نیا، یک تولیدکننده صنایع دستی خرمشهر با اشاره به حضور هنرمندان حرفه‌ای صنایع دستی در خرمشهر گفت: متاسفانه فعالان این حوزه از نبود یک محل برای تولید و عرضه محصولات خود رنج می‌برند.

لیلی عرفانی نیا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت با توجه به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» باید ایجاد بازارچه جهت ارائه محصول، شرکت دادن فعالان صنایع دستی در نمایشگاه‌های تخصصی در داخل و خارج از کشور، ثبات قیمت‌های مواد اولیه که در حال حاضر مدام در حال تغییر است و به صورت یک معضل شده را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: با توجه به وضعیت بحران اقتصادی و تورم که در کشور به وجود آمده یکی از اساسی‌ترین حمایت‌های دولت به فعالان صنایع دستی اعطای تسهیلات کم بهره با تنفس جهت راه‌اندازی تولیدات آنان است.

این فعال صنایع دستی خرمشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به موانع پیش روی صادرات، عنوان کرد: نداشتن آگاهی کامل از قوانین گمرکی باعث شده فعالان صنایع دستی به سراغ صادرات نروند؛ نداشتن روابط با کشورهای اطراف به منظور ارائه محصولات نیز از دیگر مشکلات است.

عرفانی نیا ادامه داد: باید دوره‌های آموزشی تخصصی برای فعالان صنایع دستی با حضور اساتید متخصص برگزار شود.

وی بیان کرد: صنایع دستی خرمشهر شاخه‌های مختلفی دارد و حصیر از ظرفیت‌های اصلی صنایع دستی این شهر است اما سایر حرفه‌ها همچون چرم، گیوه بافی، حکاکی و چوب رزین نیز به صورت حرفه‌ای در حال تولید هستند.

این فعال صنایع دستی خرمشهر تاکید کرد: این شهر با وجود داشتن هنرمندان حرفه‌ای در حوزه صنایع دستی اما همچنان فعالان این حوزه از نبود یک محل برای تولید و عرضه محصولات خود رنج می‌برند و تولیدات خود را در خانه انجام می‌دهند.

کد خبر: ۸۸٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha