۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کسی صدای مظلومیت تانکرداران را نمی شنود/ خروج ۵۰ درصد ناوگان سوخت رسان
رئیس انجمن صنفی تانکرداران غرب مازندران:

کسی صدای مظلومیت تانکرداران را نمی شنود/ خروج ۵۰ درصد ناوگان سوخت رسان

چالوس- رئیس انجمن صنفی و تعاونی تانکرداران غرب مازندران با اشاره به مشکلات فراروی این صنف گفت: متاسفانه کسی صدای تظلم خواهی این قشر را نمی شنود.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات موجود در حمل ونقل سوخت استان از مسئولان ارشد استان خواست تا توجه ویژه و فوری برای حل مسائل فراروی شود و گفت: با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل سوخت در سطح استان که باعث در گردش ماندن چرخهای اقتصادی منطقه می شود و این امر به واسطه حمل و نقل مستمر و ایمن و به موقع سوخت مورد نیاز صنایع سنگین و نیروگاه های استان و مجاری عرضه سوخت و فرودگاه ها انجام می گیرد.

وی افزود: در واقع حرکت مستمر این چرخ عظیم اقتصادی استان و کشور، وابستگی مستقیم به این بخش از حمل ونقل دارد ا مامتاسفانه طی یکسال گذشته مشکلات فراوانی به واسطه موقعیت اقتصادی کشور،تحریم های ظالمانه وعدم مدیریت صحیح منابع انسانی و مادی دربدنه پخش فرآوردهای نفتی کشور به وجود امده است.

وی ادامه داد: مشکلات فراروی سبب شد ۵۰ درصد از فعالان مجرب و باسابقه این رسته شغلی و اقتصادی مهم و حساس و استراتژیک حمل ونقل سوخت ازبدنه شرکت نفت خارج شوند وبه سایر بخش های حمل ونقل کالا وخدمات رجوع کنند که این کار ضربه بسیار سنگین وجبران ناپذیری به اقتصاد وزندگی روزمره مردم استان خواهد زد.

چرخ ناوگان سوخت رسان از حرکت می ایستند
محمدی تصریح کرد: متاسفانه با بی توجهی محض به خواسته های به حق و قانونی و بسیار ناچیز تانکرداران کشور و استان باعث می شوند این چرخ عظیم اقتصادی درآینده بسیار نزدیک از حرکت بایستد.

رئیس انجمن صنفی و تعاونی تانکرداران غرب مازندران با اشاره به تهیه و ارسال نامه مشکلات تانکرداران به متولیان امر افزود: مطالبات، مشکلات و درخواست های معقول و منطقی خود را مجددا در قالب درخواستی جدا خدمت مدیران ارشد سیاسی و امنیتی استان ارائه کردیم تا شاید بتوانیم قبل از وقوع حادثه جبران ناپذیر به کمک مسئولان از آن پیشگیری به عمل آوریم.

وی یادآور شد: مشکلاتی که بسیاری از بی توجهی مسئولان کشوری بر این صنف وارد شده است، از طریق پیگیری و مساعدت مسئولان استانی قابل رفع خواهد بود اما تاکنون اعضای این صنف بزرگ و موثر در سراسر کشور نمی داند متولی ایشان کدام وزارتخانه، ارگان و سازمان و زیر مجموعه دولتی و ملی است تا مطالبات خود را مستقیم از آن طریق پیگیری کند.

وی با اظهار اینکه مابین وزارت خانه های نفت، راه، سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی و غیره سرگردان مانده ایم، تصریح کرد: بدون کوچکترین قدم خیر از طرف هیچ ارگان، مجموعه و سازمان های ذکر شده مستاصل مانده ایم و پیگیری و رفع مشکلات از سوی مسئولان باعث ایجاد انگیزه مضاعف برای ادامه فعالیت همکاران مان در این بخش خواهد شد.

تامین اجتماعی حمایتی نمی کند
محمدی با اشاره به فهرستی از مشکلات فراروی تانکرداران یادآور شد: کسر ۵ درصد از کرایه حمل ناخالص پرداختی به تانکرداران به نام ماده ۳۸ تامین اجتماعی که سازمان مربوطه این قانون را به موجب حمایت از کارگران فصلی و مقطعی تصویب کرده، از جمله مشکلات است و نه تنها این کسورات حمایتی از این قشر نمی کند بلکه باعث خروج بسیاری از همکاران دراین شغل شده است.

رئیس انجمن صنفی و تعاونی تانکرداران غرب مازندران بیان کرد: متاسفانه با توجه به خویش فرما بودن رانندگان حمل و نقل و پرداخت حق بیمه توسط خود راننده، باز هم سازمان تامین اجتماعی برای جبران کسری بودجه خود به دنبال کسب درآمد غیرقانونی از این قشر ضعیف و بی پناه است و با یک حساب سرانگشتی می توان به ارقام هنگفتی که هر ماه از پرداخت کرایه حمل ۱۵ هزار نفتکش در سطح کشور کسر می شود پی برد که چه ظلم بزرگی به این قشر روا داشته اند.

وی گفت: بارها اعلام کردیم که این کسر از حساب غیرقانونی و غیرمنطقی است اما هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و کسی صدای تظلم خواهی این صنف خدوم را نمی شنود.

کد خبر: ۸۸٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha