۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
واردات ۵۵۳ هزار تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های آذربایجان غربی
رییس سازمان صمت آذربایجان غربی خبر داد:

واردات ۵۵۳ هزار تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های آذربایجان غربی

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از واردات حدود ۵۵۳ هزار تن کالا از گمرکات و بازارچه های استان طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با اشاره ای به آمار صادرات و واردات از استان طی ۱۱ ماه نخست امسال گفت: با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور طی این مدت حدود ۵۵۳ هزار تن کالا از طریق گمرکات و بازارچه های استان وارد کشور شده است.

وی ارزش این کالاهای وارداتی را بیش از ۷۹۰ میلیون دلار دانسته و گفت: واردات این میزان کالا نشانگر شکست تحریم ها علیه کشور است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۶۹ درصد افزایش را شاهد هستیم.

بابایی همچنین از افزایش ۴۴ درصدی ارزش کالاهای صادراتی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: همچنین در این مدت بیش از یک میلیون و ۲۰۵ هزارتن انواع کالا از گمرکات و بازارچه های استان صادر شده است.

وی ارزش کالاهای صادراتی را بیش از یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون دلار دانسته و گفت: این مقدار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد را نشان می دهد.

رییس سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی با اشاره ای به عمده کالاهای صادراتی و وارداتی در استان نیز گفت: عمده کالاهای وارداتی مربوط به انواع الیاف مصنوعی، قطعات خودرو، انواع لاستیک خودرو های سبک و سنگین، قطعات آسانسور، ورق کائوچو، لاشه و شقه گوشت قرمز است.

وی افزود: اما در خصوص صادرات نیز سیب تازه، روغن های سبک، هندوانه، انواع آبمیوه و کنسانتره، آب سیب تازه، لوازم خانگی، کف پوش ها، فرش، مصنوعات، لوازم آشپزخانه، پلی اتیلین، سنگ های مرمر و تراورتن در رتبه های بالا قرار گرفته اند. 

بابایی میزان صادرات سیب تازه را در طول این مدت به میزان ۱۳۵ میلیون دلار بیان کرد. 

کد خبر: ۸٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha