۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
ایجاد درآمد پایدار و کاهش هزینه‌ها در دستور کاری شهرداران قرار گیرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی:

ایجاد درآمد پایدار و کاهش هزینه‌ها در دستور کاری شهرداران قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر کاهش هزینه‌ها، ایجاد درآمد پایدار، افزایش منابع درآمدی، تنظیم هوشمندانه بودجه‌ها و تعریف پروژه‌های سرمایه گذاری تاکید کرد.

به گزارش بازار، رضا رجب زاده در حاشیه نشست با شهرداران استان، شهرداری‌ها را نوک پیکان عملیات اجرایی در استان دانست و اظهار داشت: شهرداری‌ها همانند بازوی دولت در عملیات اجرایی هستند اما به دلیل وجود برخی کمبودها توان گذشته را ندارند.

رجب زاده گفت: امسال شرایط مالی خوبی در حوزه‌های مختلف نداشتیم و تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام، شرایط را در همه عرصه‌ها حتی برای تأمین کالاهای اساسی سخت کرده است.

وی با بیان اینکه اتکای شهرداری‌ها در سال آینده به دولت به صلاح آن‌ها نیست تصریح کرد: در سال ۹۹ باید رویکرد جدیدی برای تحقق درآمد شهرداری‌ها داشته باشیم. ایجاد درآمدهای پایدار و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران، از اقداماتی است که می‌تواند برای بهبود اوضاع شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهرهای استان نیز باید شهردارانی متخصص، حرفه‌ای و سالم را وارد کار کنند تا سیستم چابک‌تر شده و از توانایی آن‌ها بیش از پیش بهره مند شویم.

رجب زاده با افزود: امروز سمت و سوی بسیاری از کشورهای نفت خیز این است که درآمد حاصل از این نعمت خدادادی برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه شود. تصویب نهایی لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها کمک بزرگی در راستای ایجاد روزنه‌های جدید درآمدی برای شهرداری‌هاست که باید نهایت استفاده از آن صورت گیرد.

کد خبر: ۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha