۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
صرفه‌جویی ۱۰۴ میلیون دلاری با ساخت محصولات صنعتی داخلی
رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد

صرفه‌جویی ۱۰۴ میلیون دلاری با ساخت محصولات صنعتی داخلی

اردبیل - صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با افزایش ساخت محصولات صنعتی و تعمیق این موضوع در استان اردبیل، ۱۰۴ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در یک سال گذشته انجام شده است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از رویکردهای سازمان صمت در سال گذشته و امسال تعمیق و افزایش ساخت داخل و جایگزینی آن با واردات بوده که در استان اردبیل نیز در این زمینه اقداماتی مناسب انجام شده تا با تولید این محصولات در استان جلوی ارزبری گرفته شود.

وی تصریح کرد: عملکرد این حوزه به عنوان شاخص مهم و استراتژیک در استان اردبیل با تحقق ۵۲۰ درصدی روبه‌رو بوده به طوری که در بین استان‌ها رتبه دوم کشوری را به دست آورده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تلاش است تا با فوریت مشکل واحدهای صنعتی را برطرف کند و با تأکید استاندار اردبیل در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در صدد فعال کردن و احیای ۱۲۴ واحد صنعتی در استان هستیم.

صادقی افزود: هر چند قرار بود ۷۳ واحد صنعتی در استان به چرخه تولید مجدد بازگردند اما مصمم هستیم تا همه ۱۲۴ واحد صنعتی غیرفعال را احیا و توانشان را در مسیر تولید و اشتغالزایی به کار گیریم.

وی استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی را نیز یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ به رغم نوسانات قیمت ارز و تشدید تحریم‌ها و شرایط کرونایی برخی از واحدهای صنعتی در تأمین مواد اولیه مشکل داشتند که با رایزنی و پیگیری از طریق وزارت صمت قرار شد مواد اولیه این واحدها تأمین شود.

صادقی افزایش ظرفیت تولید برخی از واحدها را تا ۸۰ درصد یادآور شد و اضافه کرد: ۵۵ واحد صنعتی و تولیدی در این استان با ارتقا ظرفیت تولید سعی کردند تا شرایط مناسبی را در پویایی و استمرار تولید و اشتغال رقم بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با افزایش ظرفیت تولید این واحدها، اشتغال ۶۵۰ نفر نیز فراهم شده و این رویکردها با قوت و قدرت بیشتر در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت تولید صنایع تبدیلی و تکمیلی را به ویژه در بخش کشاورزی یادآور شد و ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه ملی در استان نیز سازمان صمت و جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند تا به تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی کمک کنند که در این زمینه حرکت‌های خوب و مؤثری آغاز شده و همچنان امیدواریم واحدهای جدید در سال جاری در بخش فرآوری محصولات سیب‌زمینی، صنایع مرتبط با دانه‌های روغنی و سایر بخش‌ها راه‌اندازی شود.

کد خبر: ۸۸٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha