۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
۳.۹ میلیارد دلار نهادهای دامی وارد شد
رشد ۳۱ درصدی واردات نهاده های دام در ۱۱ ماهه امسال

۳.۹ میلیارد دلار نهادهای دامی وارد شد

ارزش واردات نهاده های دام و طیور به ایران در ۱۱ ماهه گذشته سال ۹۸ با رشد ۳۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به سه  میلیارد و ۸۷۴ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، وزن واردات نهاده های دام و طیور به ایران در بازه زمانی یادشده ۱۴ میلیون و ۴۶ هزار و ۵۸۰ تن است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرده است. واردات نهاده های دامی در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۱ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۵۰ تن بوده است.

براساس این گزارش، ارزش واردات نهاده های دامی در ۱۱ ماهه سال گذشته دو میلیارد و ۹۴۹ میلیون و ۴۰ هزار دلار بوده است.

براساس آمارها، در ۱۱ ماهه سالجاری هشت میلیون و ۱۳۳ هزار و ۷۸۰ تن ذرت به ارزش یک میلیارد و ۹۸۹ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار وارد کشور شده است که رشد ۱ درصدی وزنی و ۶ درصدی ارزشی نسبت به دوره مشابه سال ۹۷ را نشان می دهد.

همچنین در بازه زمانی یادشده؛ سه میلیون و ۷۶۷ هزار و ۱۵۰ تن جو به ارزش ۹۵۳ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار وارد کشور شده است که این رقم در مقایسه با واردات دو میلیون و ۳۷۰ هزار تن جو به ارزش ۵۳۴ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار در سال گذشته رشد ۵۹ درصدی وزنی و رشد ۷۸ درصدی ارزشی را نشان می دهد.

براساس این گزارش، در ۱۱ ماهه سالجاری دو میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۵۰ تن کنجاله سویا به ارزش سه میلیون و ۷۹۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۷۲۰ تنی کنجاله سویا به ارزش ۵۴۴ میلیون و ۲۱۰ هزار دلاری سال گذشته رشد ۷۸ درصدی وزنی و رشد ۷۱ درصدی ارزشی را نشان می دهد.

کد خبر: ۸٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha