۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
افزایش تولید داخلی واکسن کرونا در ماه های آینده
رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر داد

افزایش تولید داخلی واکسن کرونا در ماه های آینده

خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران از افزایش تولید داخلی واکسن کرونا در ماه های آینده با ورود بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود خوانساری رئیس اتفاق بازرگانی تهران گفت: از ماه های گذشته بخش خصوصی با دستیابی به فناوری تولید واکسن کرونا و واردات تجهیزات تولید این واکسن زیرساخت های لازم را برای تولید داخلی فراهم کرده است.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته از اواخر خرداد ماه امسال تولید و عرضه واکسن کرونا با سرعت بیشتری همراه خواهد شد و در صورت همکاری دستگاه های ذیربط به مرحله صادرات هم خواهیم رسید.

 خوانساری به کندی روند تولید به علت ابتلای برخی کارکنان اشاره کرد و اظهار داشت: برای پیشگیری و رفع این مشکل کارکنان و عوامل تولید کارخانجات با هزینه کارفرمایان واکسن کرونا دریافت می کنند که می تواند به شتاب تولید کمک شایانی کند.

وی از تامین چند میلیون دوز واکسن توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: خوشبختانه بخش خصوصی توانسته است با ارتباطات قوی با کارخانجات تولید واکسن خارجی زمینه را برای تامین چند میلیون واکسن فراهم سازند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: شرکت های بخش خصوصی تعهد کرده اند که از دریافت سود خودداری کنند و در حال حاضر سه شرکت عمده بخش خصوصی انجام این تعهدات را با ارز آزاد و با رعایت همه پروتکل های بهداشتی به عهده گرفته اند.

وی به نظارت وزارت بهداشت بر تمامی فرایند واردات و تولید توسط بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت های بخش خصوصی هماهنگی های لازم را با وزارت بهداشت و درمان انجام داده اند و همه نظارت های لازم برای رعایت استانداردهای ملی و بین المللی و جلوگیری از ورود واکسن های تقلبی و تامین ایمنی لازم صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران به مزیت های ورود بخش خصوصی به حوزه تولید و واردات واکسن اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی به علت ارتباطات قوی و سرعت عمل بالا و کمترین بوروکراسی می تواند با سرعت بیشتری نسبت به واردات و تولید واکسن کرونا با سرمایه های خصوصی و تحت نظارت وزارت بهداشت اقدام نماید.

کد خبر: ۸۸٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha