۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
واکسن «کوو ایران برکت» یک گام تا واکسیناسیون عمومی
مدیر اجرایی بالینی واکسن برکت عنوان کرد

واکسن «کوو ایران برکت» یک گام تا واکسیناسیون عمومی

حسینی، مدیر اجرایی آزمایش انسانی واکسن برکت گفت: واکسن کوو ایران برکت در حال تزریق به ۲۰ هزار داوطلب در مرحله سوم آزمایش انسانی است و تا واکسیناسیون عمومی آن یک گام باقی مانده است.

به گزارش بازار، حامد حسینی با بیان اینکه مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت چند روزی است که آغاز شده است، افزود: مرحله سوم واکسیناسیون در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و بوشهر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این مرحله، در پنج نقطه در تهران از جمله فرهنگسرای اشراق، هتل ارم، پارک بعثت، شهرک والفجر و شهرک استقلال تزریق می‌شود.

حسینی اضافه کرد: تا پایان اردیبهشت این واکسن به عنوان نخستین واکسن ایرانی کرونا به ۱۰ هزار نفر تزریق می‌شود.

مدیر سامانه ۴۰۳۰ و ثبت نام از داوطلبان واکسن کووایران برکت هم گفت: تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر در این شش استان داوطلب تزریق واکسن شده اند و از طریق این سامانه و پیام رسان آی گپ این ثبت نام‌ها انجام شده است.

سیدرضا مظهری افزود: این افراد پس از بررسی سوابق پزشکی، ۲۰ هزار نفر انتخاب و پس از تماس با آن‌ها به نقاط معرفی شده مراجعه می‌کنند و پس از انجام آزمایش‌های اولیه، واکسن به آن‌ها تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان حتما باید برای تزریق این واکسن ثبت نام کنند اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام و تزریق واکسن کووایران برکت با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

در هفته قبل ۳۰۰ هزار دز واکسن کووایران برکت به وزار بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد و این عدد تا پایان اردیبهشت به یک میلیون دز خواهد رسید.

کد خبر: ۸۸٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha