۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
سالانه ۹ هزار و ۸۰۰ تن آبزی در اردبیل تولید می‌شود
سرپرست شیلات اردبیل:

سالانه ۹ هزار و ۸۰۰ تن آبزی در اردبیل تولید می‌شود

اردبیل- سرپرست اداره کل شیلات اردبیل گفت: سالانه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ تن آبزیان در استخرهای فعال استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

سیف اله تیزرو در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تولید آبزیان در استان اردبیل جهش خوبی پیدا کرده به طوری که در ۱۴ سال اخیر تولید ماهی در این استان ۸.۵ برابر رشد یافته است.

وی با بیان اینکه اداره کل شیلات در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران و صاحبان استخرهای سردابی و گرمابی هیچ محدودیت و مشکلی ندارد، تصریح کرد: در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها شیلات استان آمادگی دارد تا برای سرمایه‌گذاران در کنار پرداخت تسهیلات، کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی برگزار و آنها را با شیوه‌های صحیح و درست پرورش ماهی به ویژه قزل‌آلا آشنا کند.

سرپرست اداره کل شیلات اردبیل رویکرد این اداره کل را در سال جاری افزایش ۶۰۰ تن آبزیان مختلف اعلام کرد و گفت: در مناطق مختلف استان تولید آبزیان از یک رونق خاص برخوردار است و اشتغال بیش از ۳۲۰ نفری را در دو سال اخیر در این حوزه شاهد بودیم.

تیزرو سرانه مصرف آبزیان را در استان ۱۱ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: روند تولید به نحوی است که اهالی استان به رغم پایین بودن درآمد سرانه انگیزه بیشتر در مصرف ماهی پیدا کردند و از همین رو تنوع تولید آبزیان در استان اردبیل اتفاق افتاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل با داشتن منابع آب متعدد به ویژه در پشت سدها و رودخانه‌ها فضا و بستری مناسب برای پرورش آبزیان دارد و از همین رو اکثر سرمایه‌گذاران راغب هستند تا از این منابع آبی بهینه استفاده کنند.

سرپرست اداره کل شیلات اردبیل اضافه کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اداره کل شیلات استان در کنار پشتیبانی و اخذ مجوزهای قانونی در خدمت سرمایه‌گذاران است تا با رفع موانع و کم شدن بخشنامه‌های مزاحم تولید، به تقویت این بخش کمک کند.

کد خبر: ۸۸٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha