۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان در اقتصاد و تولید کشور نقش چندانی ندارند
نماینده مردم میانه در مجلس:

دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان در اقتصاد و تولید کشور نقش چندانی ندارند

تبریز- نماینده مردم میانه در مجلس با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان و دانشگاه گفت: دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان در اقتصاد و تولید کشور نقش چندانی ندارند.

به گزارش بازار، مهدی اسماعیلی با انتقاد از اینکه دانشگاه‌ها در اقتصاد و تولید کشور نقش چندانی ندارند، اظهار داشت: هنوز دانش و دانشگاه در کشور به عامل ثروت تبدیل نشده و یکی از مشکلات اصلی کشور بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه است، در حالی که یک دانش‌آموخته باید کارآفرین باشد نه اینکه با یاس و ناامیدی به بیکار خانه‌نشین تبدیل شود.

وی افزود: باید دانشگاه‌ها، اساتید، هیات علمی و عوامل اجرایی آنها را دریابیم اما در این راستا متاسفانه شاهد هستیم که به یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور یعنی دانشگاه آزاد اسلامی که بار سنگین آموزش عالی را بر دوش دارد بی‌مهری شده و مسوولان ذی‌ربط آن هم با دست خودشان و با برخی مصوبات و تصمیمات غیرکارشناسی از جمله دسته‌بندی هیات‌های علمی بدون توجه به سازوکار اجرایی آن باعث دلسردی و بی‌انگیزگی آنان شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی سپس گفت: امور کشاورزی یکی از پایه‌های اصلی و ظرفیت‌های قوی کشور است اما سیاست‌های ناکارآمد گذشته در این حوزه نتوانسته کشورمان را به قطب کشاورزی و خودکفایی تبدیل کند، بنابراین لازم است به نیازمندی‌های آنها از جمله خوراک دام و طیور، کود و سموم و تسهیلات بانکی و حمایت از محصولات و تولیدات کشاورزان، باغداران و دامداران توجه شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: آقای وزیر امسال کشاورزان دیم کار شهرستان میانه به دلیل خشکسالی از ۸۵ هزار هکتار اراضی زراعی ۳۵ هزار هکتار غیرقابل برداشت و ۳۵ هزار هکتار دیگر ۶۰ درصد خسارت دیده است که انتظار می رود به داد کشاورزان مظلوم در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی خطاب به وزیر صمت با بیان اینکه سهم شهرستان میانه از سرانه واحدهای تولیدی و صنعتی استان بسیار اندک است، ادامه داد: ضمن درخواست حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان و رفع موانع پیش رو اعلام می‌کنم که تنها کارخانه بزرگ شهرستان فولاد آذربایجان و میانه است که با مشکلات زیادی روبه رو است که انتظار می‌رود به این آشفتگی‌ها و نابسامانی‌ها و عقب‌ماندگی‌های مزمن رسیدگی کنید.

کد خبر: ۸۸٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha