۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
آخرین وضعیت از مناطق زلزله زده خراسان شمالی؛ خسارات تحت بررسی است
بازار بررسی کرد؛

آخرین وضعیت از مناطق زلزله زده خراسان شمالی؛ خسارات تحت بررسی است

بجنورد- سنخواست و جاجرم در استان خراسان شمالی از بامداد دوشنبه تا ساعت ۱۰ صبح ۱۷ بار لرزیده که بیشترین قدرت این لرزه‌ها ۵.۵ ریشتر بوده است و مسئولان به دنبال بررسی میزان خسارات هستند.

بازار؛ گروه استان‌ها: زلزله ۵.۵ ریشتری در سنخواست آهن هم ساعت سه صبح دوشنبه، آغاز یک سری زمین‌لرزه‌ها و پس‌لرزه‌هایی بود که بامداد مردم استان‌های خراسان شمالی و رضوی و نواحی از سمنان شامل میامی، بسطام و کلاته خیج و حتی شاهرود را تحت تأثیر خود قرار داده است.

از ساعت سه الی ۱۰ صبح دوشنبه ۱۷ زمین‌لرزه در سنخواست، شوقان و جاجرم به ثبت رسیده که بیشترین آن‌ها ۵.۵ ریشتر، ۵.۴ ریشتر و ۴.۲ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بوده است.

خسارات به برخی واحدهای مسکونی روستایی
آخرین وضعیت از مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی نشان می‌دهد که نیروهای هلال‌احمر و امدادرسان در منطقه هستند جواد نظری، جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه در پی زلزله ۵.۵ ریشتری سنخواست،  بیشترین خسارت تاکنون در روستای بالادست شهرستان گرمه بوده که بر این اساس ۳۵ منزل مسکونی غیرقابل‌سکونت گزارش‌شده است، گفت: نیروهای امدادی در مکان حادثه هستند.

وی بابیان اینکه جمعیت هلال‌احمر نیز  اقدام به برپایی چادر و ارائه تغذیه خشک به مردم این مناطق کرده است، افزود: با توجه به بیمه بودن منازل روستایی اقدامات اولیه جهت استفاده از بیمه این منازل در حال انجام است.

آخرین وضعیت از مناطق زلزله زده خراسان شمالی؛ خسارات تحت بررسی است

گزارش‌ها و مصدومان حادثه
از سوی دیگر هلال‌احمر استان خراسان شمالی در گزارش مقدماتی خسارات زمین‌لرزه‌های صبح امروز اعلام کرد  که این زمین‌لرزه‌ها سه نفر مصدوم داشته‌اند. اما با بررسی بیشتر تعداد مصدومان هم افزایش یافت.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در اظهارنظری، بیان کرد: تاکنون تعداد مصدومان این زلزله به ۱۴ نفر رسیده که بنا بر اعلام مرکز EOC وزارت بهداشت ۱۳ نفر به علت ترس و یک نفر هم براثر ریزش آوار دچار مصدومیت شده است

وی بابیان اینکه پس از زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد امروز ۱۱ تیم عملیاتی و یک بالگرد هلال‌احمر در حال ارزیابی و امدادرسانی است، تأکید کرد: بر اساس اعلام اورژانس، در این زلزله تاکنون سه نفر براثر ترس دچار مصدومیت شده‌اند همچنین بیشترین خسارت و آسیب‌دیدگی در ۱۴ واحد مسکونی در روستای شورک بوده است.

آخرین وضعیت از مناطق زلزله زده خراسان شمالی؛ خسارات تحت بررسی است

امداد رسانی به مصدومان
محبان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی نیز بابیان اینکه تیم‌های عملیات هلال‌احمر در حال ارزیابی و امدادرسانی هستند، تأکید کرد:  ساعت ۳:۳۴ امروز صبح ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، زمین‌لرزه ۵.۵ ریشتری منطقه سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند که تا ساعت هفت صبح این زلزله ۱۰ پس‌لرزه داشته و بزرگ‌ترین آن باقدرت ۵.۴ ریشتر بوده است.

وی بابیان اینکه بر اساس اعلام اورژانس، در این زلزله تاکنون ۳ نفر براثر ترس دچار مصدومیت شده‌اند، تأکید کرد: ۳۵ شهر و روستا در سه شهرستان جاجرم، بجنورد و گرمه ارزیابی شدند؛ هفت روستا از توابع گرمه شامل روستاهای قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما خسارت‌های جزیی داشته‌اند.

تشکیل تیم‌های عملیاتی
این مقام مسئول تأکید کرد: ۱۱ تیم عملیاتی و یک فروند بالگرد امدادی برای ارزیابی به مناطق متأثر از زمین‌لرزه اعزام‌شده‌اند و علاوه بر آن اقلام امدادی هم به محل حادثه ارسال‌شده است از سوی دیگر ۳۵ خانوار در روستای شورک دچار آسیب شده‌اند که امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر هم‌اکنون در حال برپایی اسکان اضطراری هستند.

استانداری خراسان شمالی نیز صبح دوشنبه با تشکیل جلسه‌ای برای رسیدگی به شرایط زلزله‌زدگان اعلام وضعیت و گزارش عملکرد را مطالبه کرده و نیروهای مدیریت بحران درصحنه حاضر هستند. حال باید دید در ساعات آتی چه اتفاقاتی در این استان زلزله‌خیز رخ می‌دهد.

کد خبر: ۸۸٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha