۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
حمایت از سهم غپینو به زودی
رئیس هیات مدیره خودکفایی آزادگان در گفتگو با بازار؛

حمایت از سهم غپینو به زودی

رامند رئیس هیات مدیره شرکت خودکفایی آزادگان از حمایت سهم غپینو در دو هفته آینده خبر داد.

بازار؛ گروه بورس: شرکت پارس مینو با نماد غپینو بیش از ۴ ماه است که در صف فروش قفل شده است و دارندگان سهم این شرکت از عدم نقدشوندگی و زیان وارد شده از این سهم گلایه‌مند هستند.

جمعی از سهامداران عمده که به گفته خودشان با ریزش سهم غپینو حدود ۷۰ درصد زیان کردند، بخشی از ریزش سهم را عمدی می‌دانند و معتقدند که ارزش سهام غپینو بیش از قیمتی است که بر روی تابلوی بورس ثبت شده است.

در حال حاضر غیپنو با شناوری ۳۵ درصد و حجم مبنای ۲میلیون و ۶۴۹ واحد و همچنین میانگین حجم ماهانه ۴۲۱ هزار واحد با قیمت پایانی ۵هزار ۹۷۰ تومان در تابلوی بورس معامله می‌شود.

رامند رئیس هیات مدیره شرکت خودکفا(شرکت پارس مینو زیر مجموعه هولدینگ خود کفا است) دلیل قفل شدن سهم را شناوری بالای آن می‌داند و می‌گوید که نمی‌توانیم کل منابع شرکت جهت حمایت از سهم وارد کنیم.

او به بازار گفت: در سال جاری و سال گذشته شرکت‌های جدید و خط تولید جدیدی به شرکت اضافه شده است و وضعیت تولید و فروش شرکت مناسب است.

رئیس هیات مدیره غپینو بخشی از ریزش را به شرایط بازار ارتباط داد و گفت: وضعیت شرکت‌های ما در بازار نسبت به سایر گروه‌های غذایی بهتر است، بیشتر سهام این شرکت‌های غذایی نزدیک به  ۷۰ درصد ریزش داشتند، اما شرکت ما حدود ۳۰ درصد افت داشت.

سهامداران عمده می‌گویند که حمایت‌های چندانی از این سهم در بازار شکل نگرفته این در حالی است که رامند می‌گوید: شرکت در دو مرحله از سهم حمایت کرد و اقدام به جمع کرند بخشی از سهام این شرکت در بازار کرد.

او افزود: قرار است طی یک الی دو هفته آینده بخش قابل توجهی از سهام شرکت جمع شود و از آن حمایت صورت گیرد.

نماد غپینو بر خلاف سایر نمادهای بازار که در دوران رشد شارپی شاخص در سال گذشته رشد داشتند، ریزش کرد و سهم بعد از مدتی قفل شد و همین مسئله سبب نارضایتی سهامداران و زیان وارد شده به آن‌ها شد.

سهامداران این شرکت با توجه به عملکرد مناسب شرکت در سال گذشته و همچنین افزایش سرمایه که در اردیبهشت ماه وجود داشت، انتظار رشد سهم را داشتند اما بر خلاف تصورات سهامداران عمده بعد از بازگشایی سهم بر روی قیمت ۲ هزار تومان سهم شروع به اصلاح و ریزش کرد.

گفته شده که دلیل عدم رشد این سهم عمدی بوده و برخی اجازه نمی‌دهند که سهم به ارزش واقعی خود برسد که در این باره رامند این حرف را صحیح نمی‌داند و بیشتر آن را به شرایط بازار و بالا بودن شناوری سهم ارتباط داد.

تعدادی از سهامداران عمده این سهم در تماس با بازار، خواستار حمایت از این سهم شدند و با توجه به گفته‌های رامند و همچنین برخی از قول‌های که به این سهامداران داده شده قرار است از این سهم به از این سهم حمایت شود.

رامند در تشریح وضعیت شرکت پارس مینو گفت: وضعیت شرکت طبق آنچه هم که در صورت مالی وجود دارد خوب است و واحده‌های جدید برای توسعه شرکت به آن اضافه شده است.

کد خبر: ۸۸٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha