۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
وعده جدید برای پایان پرونده «مسکن مهر» کردستان| چالش‌ها و کمبودها همچنان پابرجاست
بازار گزارش می‌دهد؛

وعده جدید برای پایان پرونده «مسکن مهر» کردستان| چالش‌ها و کمبودها همچنان پابرجاست

سنندج- وعده‌های پایان بهره برداری از مسکن مهر در کردستان همچنان ادامه دارد و این بار قرار است تا پایان تیرماه سال جاری تمامی واحدهای مسکن مهر تعیین تکلیف شده و پرونده این طرح هم مختومه شود.

بازار؛ گروه استان ها: دولت حسن روحانی بعد از روی کار آمدن وعده داد که تا پایان سال ۱۳۹۴ پرونده مسکن مهر در سراسر کشور بسته می شود ولی این وعده دولت در استان کردستان تاکنون جنبه عملیاتی به خود نگرفته است.

بعد از سال ۹۴ تاکنون ده ها و شاید هم صدها وعده در خصوص پایان پروژه های مسکن مهر در استان کردستان داده شده است و در حالی که این روزها عمر دولت روحانی به پایان دوره دوم خود می رسد که باز هم پایان تیرماه آخرین وعده برای مختومه شدن پرونده مسکن مهر داده می شود.

وضعیت مسکن مهر از همان ابتدای آغاز این پروژه با چالش های جدی در استان کردستان مواجه شد و این چالش ها از نحوه انتخاب زمین، وضعیت ساخت و ساز و همچنین کیفیت ساختمان های احداث شده آغاز شد و امروز که سالها از آغاز این پروژه می گذرد این چالش ها و مشکلات و البته مشکلات دیگری نیز سر راه این پروژه ها ایجاد شده و متاسفانه همچنان ادامه دارد.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی کردستان در تازه ترین اظهار نظر خود در خصوص وضعیت مسکن مهر در این استان، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده مابقی واحدهای مسکن مهر استان کردستان تا پایان تیرماه تکمیل شده و پرونده مسکن مهر کردستان در تاریخ ۳۱ تیرماه سال جاری بسته خواهد شد.

مصطفی رضایی ضمن اشاره به تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر کردستان برای تکمیل و بهره برداری، افزود: از مجموع واحدهای در تعهد استان، تنها یک هزار و ۶۷۰ واحد باقیمانده که از این تعداد ۳۶۱ واحد خودمالک، ۲۵۷ واحد در قالب تعاونی و ۱۰۵۲ واحد نیز تفاهم نامه سه جانبه است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه واحدهای باقیمانده نیز دارای پیشرفت مناسب بوده و با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های خدمات رسان، عملیات اجرایی مسکن مهر در سطح استان کردستان به استثنای واحدهایی که مشکل و پرونده حقوقی دارند تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید، افزود: با این اقدام پرونده مسکن مهر استان کردستان برای همیشه مختومه خواهد شد.

مشکلات پیش روی مسکن مهر در کردستان در برزخ فراموشی
در حالی که این مسئول راه و شهرسازی کردستان از مختومه شده پرونده مسکن مهر در این استان خبر می دهد، که متاسفانه در حال حاضر جدای از مشکلاتی که سر راه واحدهای افتتاح شده قرار دارند، هنوز هستند تعاونی های مسکن مهر که وضعیت آنها همچنان مبهم و بلاتکلیف است.

وعده جدید برای پایان پرونده «مسکن مهر» کردستان/ چالش‌ها و کمبودها همچنان پابرجاست

طرح دعوای قضایی  در خصوص پرونده های مسکن مهر در دادگستری کردستان، عدم تعیین تکلیف بدهای پیمانکار به اعضای تعاونی ها برای تکمیل واحدهای نیمه تمام، عدم دسترسی اعضای ساکن در مجتمع های مسکن مهر در شهرهای مختلف استان کردستان به امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی از جمله مهمترین چالش های طرحی است که مسئولان کردستانی از مختومه شدن آن تا پایان تیرماه سال جاری خبر می دهند.

یکی از اعضای تعاونی مسکن مهر بهاران سنندج در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما چهار سال است که واحد خود را از تعاونی تحویل گرفته ایم ولی متاسفانه این واحد همچنان با کمبودهای اساسی مواجه است و علیرغم پیگیری های صورت گرفته از سوی اعضای تعاون، تاکنون پیمانکار نسبت به رفع این کمبودها اقدام نکرده است.

علی عباس نژاد ادامه داد: بلوکی که ما در آن ساکن هستیم فاقد آسانسور است، یعنی بخشی از تجهیزات آسانسور آن نصب شده ولی متاسفانه پیمانکار پروژه حاضر به تکمیل آن نیست و همه تلاش های ما در این خصوص تاکنون به نتیجه نرسیده است.

طرح پرونده های متعدد قضایی مربوط به مسکن مهر در کردستان
وی با اشاره به دیگر کمبودهای مجموعه مسکن مهر در بهاران سنندج، بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما بحث محوطه سازی است که متاسفانه برای پیگیری این موضوع هم بین پیمانکار و سایر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان پاسکاری می شویم و کسی نیست که این مشکل ما را نیز رفع کند.

این ساکن مسکن مهر با اشاره به کمبودهای دیگر واحدهای افتتاح شده مسکن مهر بهاران سنندج، افزود: با بهره برداری از این مجموعه، هزاران نفر در آن ساکن شده اند ولی این مجموعه با این بزرگی نه تنها یک متر فضای سبز ندارد که حتی ما برای یک خرید روزانه مجبوریم که که مسافت طولانی را طی کنیم.

وی ضمن انتقاد از وضعیت معابر داخل مجتمع مسکونی مهر بهاران سنندج، یادآور شد: وضعیت کوچه ها و خیابان های داخل مجتمع نیز بعد از چندین سال از افتتاح آن همچنان خاکی است و شهرداری، مسکن و شهرسازی و پیمانکار حاضر به پاسخگویی در این خصوص نیستند و متاسفانه ما باید در این وضعیت زندگی کنیم.

بر اساس پیگیری های خبرنگار بازار، هم اکنون علاوه بر مسکن مهر بهاران سنندج در اکثر شهرهای استان کردستان وضعیت مسکن مهر و پروژه های این بخش مشخص نیست و واحدهای که شاید بیش از ۱۰ سال از افتتاح و بهره برداری آنها نیز می گذرد ولی متاسفانه با مشکلات و کمبودهای مواجه هستند.

وعده جدید برای پایان پرونده «مسکن مهر» کردستان/ چالش‌ها و کمبودها همچنان پابرجاست

پیگیری های صورت گرفته نشان می دهد که در حال حاضر ۱۰ ها پرونده در مراجع قضایی در خصوص مسکن مهر در استان کردستان در حال رسیدگی است و این در حالی که مسئولان راه و شهرسازی کردستان از پایان کار مسکن مهر در این استان سخن می گویند.

عدم دسترسی به امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی از دیگر مشکلات جدی مسکن مهر در کردستان است به گونه ای که تمامی زمین های اختصاص پیدا کرده به این پروژه در حواشی شهرهای استان بوده و به همین دلیل مردم ساکن در آنها نیز برای دسترسی به امکانات باید به هسته های مرکزی شهرها مراجعه کنند.

یکی از انتظارات جدی هزاران خانوار ساکن در مسکن های مهر ساخته شده در استان کردستان، تلاش در راستای رفع مشکلات این پروژه است و بدون شک برای رفع این مشکلات باید همه ادارات و سازمان های دولتی متولی امر از جمله راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه دستگاه های خدمت رسان همانند شرکت های آب، برق، گاز و مخابرات دست به دست هم داده و ساکنین در این مناطق را مورد حمایت جدی تری قرار دهند.

کد خبر: ۸۸٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha