۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
نمین با برند گلیم در مسیر تحول اقتصادی قرار گرفته است
استاندار اردبیل:

نمین با برند گلیم در مسیر تحول اقتصادی قرار گرفته است

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: شهرستان نمین با برند گلیم و توسعه صنایع دستی در مسیر تحول اقتصادی قرار گرفته است.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سال گذشته نمین و عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی شدند تا محصولات تولید شده در این مناطق به ویژه گلیم با برند مشهور وارد بازارهای جهانی شود.

وی یکی از رویکردهای اصلی دولت در توسعه صنایع دستی را تقویت نهاد اشتغال و خوداتکایی خانواده‌ها به ویژه زنان سرپرست اعلام کرد و گفت: دو هزار و ۷۰۰ هنرمند بافنده گلیم در این شهرستان از قبل تولیدات یک‌هزار متر مربعی گلیم و سایر محصولات صنایع دستی ارتزاق و امرار معاش می‌کنند.

استاندار اردبیل ظرفیت تولید گلیم را در این منطقه رو به افزایش دانست و تصریح کرد: با جهانی شدن نام نمین و عنبران تولید این محصول و عرضه آن در قالب نمایشگاه‌های دائمی می‌تواند تحول عظیم اقتصادی را در این منطقه رقم بزند.

بهنام‌جو رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت دو روی نمین را فرصتی استثنایی برای معرفی این آثار ارزشمند توصیف کرد و افزود: به دست توانمند ۱۰ نفر از هنرمندان این شهرستان بزرگترین گلیم دستبافت به متراژ ۲۴ متر مربع تولید و عرضه شد که جنس آن از پشم خالص و مواد اولیه با ارزش بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمام تلاشمان بر این است تا محصولات عرضه شده در این حوزه با کیفیتی مناسب روانه بازار شده و یک شرایط متفاوتی را در مسیر حمایت همه‌جانبه از هنرمندان شاهد و ناظر باشیم.

بهنام‌جو اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت همه‌جانبه از تولیدات این حوزه و هنرمندان در بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی حمایت می‌کند و امیدواریم این حرکت‌ها زمینه توانمندی صنایع دستی را در مناطق مختلف استان رقم بزند.

کد خبر: ۸۸٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha