۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
شرکت کنندگان چهاردهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان از مالیات معاف هستند
مدیر نمایشگاه‌ بین المللی استان اصفهان:

شرکت کنندگان چهاردهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان از مالیات معاف هستند

اصفهان- چهاردهمین نمایشگاه طلا و جواهر استان اصفهان در حالی برگزار می‌شود که تمام استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آن رعایت شده و شرکت کنندگان از مالیات معاف هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یارمحمدیان بعداز ظهر یک شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها،ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار داشت: امیدواریم شرایط اقتصادی کشور که به دلیل شیوع کرونا از سال گذشته تاکنون درگیر آن هستیم به حالت اولیه بازگردد و نمایشگاه‌ها به عنوان محلی برای امیدآفرینی فعالان اقتصادی رونق پیدا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای نمایشگاه‌ها امیدبخشیدن به شهروندان است، ابراز داشت:  با توجه به شروع واکسیناسیون در شهرهای مختلف کشور، محل قبلی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان به این امر اختصاص یافته و مرکز واکسیناسیون شهروندان شده است.

تجهیزات استاندارد و بهداشتی محل جدید نمایشگاه
مدیر نمایشگاه‌ بین المللی استان اصفهان با اشاره به تعطیلی این نمایشگاه از اسفند سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد کرونا در وضعیت زرد و نارنجی استان توانستیم با حفظ پروتکل‌ها بهداشتی نمایشگاه را برگزار کنیم و این اولین نمایشگاه ما در سال جاری است.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبات فضاهای عمومی در نمایشگاه تخصصی بین ۲۵ تا ۳۰ متر تراکم جمعیت وجود دارد و در قبال مراکز خرید این فضا بسیار مناسبتر عمل خواهد کرد و برای شرکت‌کنندگان ایمنی لازم را دارد.

یارمحمدیان در خصوص امکانات و تجهیزات محل جدید نمایشگاه گفت: این مکان مجهز به نرم افزار ماسک شده تا با شناسایی افراد مبتلا ممانعت حضور انجام گیرد، بنابراین برای شرکت‌کنندگان جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

نمایشگاهی به وسعت تمام کشور
وی مخاطب چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها،ماشین‌آلات و صنایع وابسته را متخصصان و فعالان اقتصادی مرتبط عنوان کرد و افزود: از همه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان سراسر استان و کشور دعوت به عمل آمده است.

یارمحمدیان یادآور شد: همچنین تولیدکنندگان ماشین‌آلات زرگری و ابزارآلات طلاسازی، گالری داران و غیره در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و حتی در کنار آن نشست هم اندیشی اتحادیه‌های سراسر کشور نیز برگزار خواهد شد.

معاف بودن شرکت کنندگان در نمایشگاه از مالیات
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به شرایط ویژه اپیدمی کرونا اظهار داشت: رکود اقتصادی نیاز به حرکت‌های قابل تامل دارد که برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح ملی و بین المللی یکی از راه حل‌هاست.

هوشنگ شیشه‌بران افزود: در واقع وجود نمایشگاه پلی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کننده و شاهراهی برای صادرات است و نمایشگاه اصفهان در کل کشور و در زمینه طلا و جواهر بسیار موفق عمل کرده است.

وی در خصوص نمایشگاه کنونی ادامه داد: این نمایشگاه در حال حاضر تمام استانداردهای لازم را رعایت کرده است و به لحاظ تراکم جمعیتی کامل امنیت لازم را دارد و مشارکت کنندگان نگرانی بابت ویروس کرونا نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه نوشتن مالیات به صورت علی الراس نیست و با جلسات متعدد این تضمین داده شده که افرادی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند هیچگونه مالیاتی را پرداخت نخواهند کرد.

شهرک طلای استان اصفهان آماده کلنگ‌زنی است
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان افزود: در کنار برگزاری نمایشگاه نشست اتحادیه‌ها را خواهیم داشت و امیدواریم در جمع اتحادیه‌ها مواردی مانند فروش طلای دست دوم بررسی شود و در خصوص تغییر دیدگاه‌ها از خرده فروشی به عمده فروشی بحث کرد.

وی با اشاره به ایجاد شهرک طلای استان اصفهان گفت: در ماه‌های گذشته مجوز آن صادر و محل آن جانمایی شده و آماده کلنگ زنی است.

شیشه‌بران در ادامه گفت: ۹۰ درصد تولید ماشین‌آلات طلا در اصفهان است و صادر می‌شود، از این رو باید از امکانات موجود استان بهترین استفاده را داشت؛ البته یکی از مشکلات اصلی صادرات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است و در استان اصفهان نماینده بانک مرکزی وجود ندارد.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها،ماشین‌آلات و صنایع وابسته چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها،ماشین‌آلات و صنایع وابسته در تاریخ ۵ تا ۸ خرداد ماه  برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۸۸٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha