۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
موضوع سامانه مودیان پایانه های فروشگاهی بررسی شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

موضوع سامانه مودیان پایانه های فروشگاهی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بستر اطلاعاتی لازم با سامانه مودیان پایانه های فروشگاهی فراهم می‌شود و مقرر شد، جلسات کارشناسی درباره این موضوع ادامه پیدا کرده و در جلسه بعد رای گیری انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: در نشست امروز اصلاحیه لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت ایران و دولت کرواسی بررسی و تصویب شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: لایحه پروتکل بین دولت ایران و سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه سال ۱۳۸۱ میان کشورمان و سوئیس برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن نیز بررسی و ومقرر شد، نظرات کارشناسان این حوزه و مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به این لایحه اعمال و در جلسه آینده رای‌گیری انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و دولت غنا به‌ منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه‌ و عواید سرمایه‌ای بررسی و مصوب و قرار شد، تجربیات مشابه ایرادات شورای نگهبان در لایحه ایران با هند دراین اصلاحیه مورد استفاده قرار بگیرد.

طغیانی با بیان اینکه موضوع تکمیل سامانه مودیان پایانه های فروشگاهی نیز در این جلسه بررسی شد، اظهار کرد: قرار است، این سامانه زیرساخت اطلاعاتی تکمیلی را به نحوی تهیه کند تا ضمن ارتقا کیفیت عملکرد این سامانه، یک بستر اطلاعاتی برای مالیات بر عایدی و مالیات بر مجموع درآمد فراهم کند یعنی بتوان با یک فاصله زمانی بسیار کوتاهتر مالیات بر مجموع درآمد را براساس اطلاعات کارپوشه افراد حقیقی بدست آورد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: براساس قانون فعلی تنها اشخاص حقوقی شامل این موضوع می‌شدند. اکنون بستر اطلاعاتی لازم با سامانه مودیان فروشگاهی فراهم می‌شود و مقرر شد، جلسات کارشناسی درباره این موضوع ادامه پیدا کرده و در جلسه بعد رای گیری انجام شود.

وی با اشاره به انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در شورای موضوع جز ۵ بند الف تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هم گفت: سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل به عنوان ناظر کمیسیون تخصصی اعتبارات اشتغال کشور انتخاب و به صحن علنی برای اخذ رای معرفی خواهد شد.

کد خبر: ۸۸٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha