۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
تشدید نظارت بر فروش تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی در فروشگاه‌های یزد
رئیس سازمان صمت یزد خبرداد؛

تشدید نظارت بر فروش تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی در فروشگاه‌های یزد

یزد- رئیس سازمان صمت استان یزد از اجبار فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای استان برای عرضه تخم مرغ فله در محل فروشگاه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان یزد، محمدرضا علمدار یزدی اعلام کرد که تمامی واحدهای فروشگاهی بزرگ و زنجیره ای، تعاونی‌های مصرف و سایر واحدهای خرده فروش ضمن ملزم بودن به تأمین تخم مرغ فله از واحدهای تولیدی مرغ تخم گذار استان، از فروش کالای مزبور در قالب بسته بندی و مارک‌های مختلف خودداری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای جهت عرضه تخم مرغ در محل فروشگاه، ضمن هماهنگی‌های لازم با اتحادیه تعاونی مرغ تخم گذار استان، نسبت به انعقاد قراداد با واحد مرغداری موردنظر جهت تامین تخم مرغ اقدام کنند.

علمدار یزدی، برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی برای آگاهی از روند عرضه قیمت کالای مزبور، رعایت مسائل بهداشتی و همچنین حصول اطمینان از داشتن یا عدم داشتن مجوز قانونی، همکاری و اطلاع رسانی اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی و لبنیات در صورت عرضه تخم مرغ فاقد مجوز توسط برخی از واحدهای تحت پوشش خود را از تصمیم‌های اتخاذ شده جدید در این خصوص بیان کرد.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به تولید مازاد تخم مرغ و کاهش تقاضا در فصول تابستان در بازار و به منظور حمایت از تولید داخل و عدم متضرر شدن تولید واحدها مجوز صادرات بخشی از کالای مزبور توسط سازمان جهاد کشاورزی استان صادر شد.

کد خبر: ۸۸٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha