۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
۴۰ میلیون متر مکعب رواناب در استان همدان ذخیره شد
با اجرای طرحهای آبخیزداری؛

۴۰ میلیون متر مکعب رواناب در استان همدان ذخیره شد

همدان - معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال به علت کاهش بارش ها سازه های آبخیزداری تنها پنج مرتبه آبگیری شدند که به این واسطه حدود ۴۰ میلیون متر مکعب رواناب ذخیره شده است.

به گزارش باار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ محمدمهدی آرتیمانی با اشاره به اینکه هدف آبخیزداری تغذیه سفره های زیرزمینی و تأمین آب کشاورزی است، اظهار کرد: دراستان همدان ۲۵ هزار سازه کوچک و بزرگ آبخیزداری وجود دارد که به احیای حداقل ۸۰ قنات استان همدان کمک کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در بخش منابع طبیعی مهمتر از مقوله آبخیزداری در حفظ آب و خاک نداریم، عنوان کرد: اجرای هر هکتار عملیات آبخیزداری ۲۷۰ مترمکعب کنترل سیلاب به دنبال دارد که از این میزان ۸۱ متر مکعب استحصال و نفوذ آب به سفره های زیرزمینی صورت می گیرد.

آرتیمانی با اشاره به اینکه اجرای عملیات آبخیزداری کنترل فرسایش، جلوگیری از سیل، پالایش آب و نفوذ آب به سطوح زیرزمینی را به دنبال دارد، عنوان کرد: همدان در فلات بلندی قرار دارد که هیچ آبی از سایراستان ها وارد آن نمی شود بنابراین اجرای عملیات آبخیزداری خیلی مهم است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان بیان کرد: در استان همدان ۳۲۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری اجرا شده که ۸۰ میلیون مترمکعب رواناب کنترل می شود اما امسال به علت کاهش بارش ها ۴۰  میلیون مترمکعب رواناب کنترل شده است.

کد خبر: ۸۸٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha