۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
انعطاف پذیری بالای اقتصاد چین؛ پشتیبان صنعت خودرو|خوشبینی محتاطانه خودروسازان برای فروش
بازار گزارش داد؛

انعطاف پذیری بالای اقتصاد چین؛ پشتیبان صنعت خودرو|خوشبینی محتاطانه خودروسازان برای فروش

انجمن تولیدکنندگان خودرو چین معتقد است که این کشور به لطف انعطاف پذیری بالای اقتصادی و سیاست های مطلوب مصرفی، بنیان محکمی را برای بزرگترین بازار خودرو در جهان ایجاد کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: روزنامه چاینا دیلی در گزارش اخیر خود نوشت: کارشناسان صنعت خودرو انتظار دارند که چین با برخورداری از قدرت انعطاف پذیر خود از صنعت خودرو در کشور حمایت می کند.  

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو در چین در روز چهارشنبه هفته گذشته، خودروسازان در چین بیش از ۲.۲۳ میلیون خودرو را در ماه آوریل با سرعت تولید کردند که به میزان ۶.۳ درصد رشد سالانه داشت. در همین حال، تعداد خودروهای فروخته شده در سال نیز معادل ۸.۶ درصد افزایش یافت و به بیش از ۲.۲۵ میلیون دستگاه در ماه آوریل رسید.

در ماه گذشته، تقریباً ۱۵۱ هزار دستگاه خودرو ساخت چین صادر شد که رکورد بی سابقه ای و  معادل ۱.۱ برابر اطلاعات جمع آوری شده در مدت مشابه سال قبل بود. همچنین، این رقم نشانگر جهشی ۱۳.۷ درصدی نسبت به میزان صادرات ماه مارس بود.

بر اساس گزارش انجمن تولید کنندگان، بیش از ۱.۷ میلیون اتومبیل سواری نیز در ماه آوریل به فروش رسید که نسبت به سال گذشته ۱۰.۸ درصد رشد داشت. تعداد اتومبیل های سواری مارک چینی همچنین در ماه گذشته با ۳۴.۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به ۷۱۹ هزار دستگاه رسید که ۴۲.۲ درصد از کل خودروهای سواری فروخته شده در آوریل را تشکیل می دهد.

بر همین اساس، انجمن تولید کنندگان خودرو چین اعلام کرد که سهم بازار خودروسازان چینی نسبت به سال گذشته ۷.۵ درصد افزایش یافته است.

در یک ماه گذشته بالغ بر ۲۰۶ هزار وسیله نقلیه جدید انرژی نیز فروخته شد که این رقم ۱.۸ برابر بیشتر از تعداد دستگاههای ماه آوریل سال قبل است.

انعطاف پذیری بالای اقتصاد چین؛ پشتیبان صنعت خودرو/خوشبینی محتاطانه خودروسازان برای فروش

اما لازم به ذکر است که تعداد خودروهای برقی ملی فروخته شده در ماه آوریل ۸.۷ درصد به صورت ماهانه گزارش شده و تعداد کل خودروهای تولید شده و فروخته شده در این کشور طی ماه آوریل به ترتیب ماهانه ۹.۳ و ۱۰.۸ درصد کاهش داشته است.  

تعداد کل اتومبیلهای تولید شده و فروخته شده در چین طی ماه آوریل به ترتیب ماهانه ۹.۳ و ۱۰.۸ درصد کاهش داشته است

در همین راستا، «چن شیهوا»، معاون دبیرکل انجمن تولید کنندگان چند روز پیش اعلام کرد که نرخ رشد تولید در ماه آوریل کمتر از مارس است  که در درجه اول به دلیل مقایسه پایه بالاتر آن است.

چن همچنین اظهار کرد که روند کلی رشد مداوم مشخص است. ما می توانیم ببینیم که فروش در چهار ماه اول سال جاری به سطح قبل از شیوع بیماری کوید بازگشت و بیش از میزان فروش در مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بود.

با این حال او هشدار داد که ممکن است اوضاع کمبود تراشه برای ساخت خودروها در سه ماهه دوم بدتر شود و احتمال دارد که بر تولید خودرو در سطح جهان تأثیر گذار باشد.

معاون دبیرکل انجمن تولید کنندگان خودرو چین: ممکن است اوضاع کمبود تراشه برای ساخت خودروها در سه ماهه دوم بدتر شود و احتمال دارد که بر تولید خودرو در سطح جهان تأثیر گذار باشد

از آن جایی که خودروسازان در چین از این بحران جهانی که گریبانگیر همه کشورها شده، در امان نیستند،  این انجمن با یک «خوشبینی محتاطانه» نسبت به عملکرد فروش در ماه های آینده، دید مثبتی دارند.

اما چن گفت: چین به لطف انعطاف پذیری اقتصادی و سیاست های مطلوب مصرف، بنیان محکمی را برای بزرگترین بازار خودرو جهان ایجاد کرده است.

چین با کمک انعطاف پذیری اقتصادی و سیاست های مطلوب مصرف، بنیان محکمی را برای بزرگترین بازار خودرو جهان ایجاد کرده است

در حالی که تلاش های هماهنگی برای تقویت مصرف داخلی در این ماه انجام خواهد شد، وزارت بازرگانی در اواخر آوریل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تحریک خرید بیشتر خودرو، به ویژه با معرفی مارک های بیشتر اتومبیل در مناطق روستایی، یکی از نکات برجسته در خصوص بسیاری از سیاست های سال جاری می باشد.

ساکنان و شهروندان چینی هم اکنون اشتیاق فزاینده ای را برای مالکیت وسایل نقلیه نشان می دهند. بر اساس داده های وزارت امنیت عمومی، در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد ۹.۹۶ میلیون وسیله نقلیه موتوری، از جمله اتومبیل و موتور ثبت شده است.

«لی جیانگ پینگ»، مدیر دفتر مدیریت ترافیک وزارتخانه، در هفته گذشته گفت: اکنون ۳۸۰ میلیون وسیله نقلیه موتوری در کشور وجود دارد که ۴۶۵ میلیون نفر دارای گواهینامه رانندگی هستند.

علاوه بر این، بر اساس گزارش شرکت بورس در شهرک شنوان واقع در شهرستان هانیوان،  ۸۸ درصد از ۲۵ خودروساز چینی شاهد رشد تجارت خود در سه ماهه اول سال جاری بودند. براساس آخرین گزارش درآمد گروه خودروسازی گوانگژو در سه ماهه اول شاهد افزایش سود خالص خود در بیست برابر بوده است.

به لطف ایجاد تحول در اقتصاد کلان، زنجیره تأمین، تقاضای بازار و حمایت از سرمایه، خودروسازان چینی به کاهش سود خالص که بیشتر به دلیل پاندمی کرونا بود،  پایان بخشیده اند

در همین راستا، وانگ چیکون یک اقتصاددان مستقل عقیده دارد که به لطف ایجاد تحول در اقتصاد کلان، زنجیره تأمین، تقاضای بازار و حمایت از سرمایه، خودروسازان چینی به کاهش سود خالص که بیشتر به دلیل پاندمی کرونا بود،  پایان بخشیده اند.

کد خبر: ۸۸٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha