۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
ضریب ایمنی شهرک صنعتی شکوهیه قم پایین است

ضریب ایمنی شهرک صنعتی شکوهیه قم پایین است

قم- جعفری،‌ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم از پایین بودن ضریب ایمنی شهرک صنعتی شکوهیه قم خبر داد و گفت: بالا بردن ضریب ایمنی در واحدهای تولیدی این شهرک ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، عباس جعفری با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شهرها خدماتشان را بر اساس اساسنامه‌های داخلی و بر طبق ماده ۵۵ تبصره ۱۴ قانون شهرداری‌ها وظایف سازمان آتش نشانی‌ها کاملا مشخص شده است، گفت: خدمات‌دهی سازمان‌های آتش نشانی در محدوده خدمات شهری شهرها خواهد بود و در خارج از محدوده شهری وظیفه‌ای برای سازمان‌های آتش‌نشانی تعریف نشده است.

وی با اشاره به اینکه اگر بحران شدیدی در گوشه و کنار کشور ایجاد شود و در صورت درخواست کمک از آتش نشانی ما بر اساس دستورالعمل‌های مدیریت بحران و شورای تامین می‌توانیم در کنار سایر دستگاه‌های امداد رسان با یکدیگر هم مسیر شویم تا بحران را حل کنیم، افزود: شهرک‌های صنعتی زیادی را در اطراف شهر و استان قم داریم که زیر نظر ما نیستند و ما اطلاعات کافی از ایمن بودن و ضریب ایمنی آن‌ها نداریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم با بیان اینکه در حادثه اخیر ۲۰ میلیارد تومان به آتش نشانی قم خسارت وارد شد، گفت: با آموزش، رفع نواقص و بالا بردن ضریب ایمنی در شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌ها امیدواریم کمتر شاهد چنین حوادثی باشیم.

۱۵۰۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه وجود دارد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز با بیان اینکه در حال حاضر یک ایستگاه آتش نشانی فعال در شهرک صنعتی شکوهیه قم وجود دارد و ساختمان ایستگاه دوم نیز تکمیل شده است، گفت: دو دستگاه خودرو آتش نشانی نیز برای این ایستگاه در دستور کار خرید است و دو خودرو نیز از سال گذشته خریداری شده است که حدود یک ماه آینده تحویل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شکوهیه خواهد شد.

روح الله ابراهیمی با اشاره به اینکه بر اساس ضوابط و استانداردهای طراحی شده شرکت شهرک‌های صنعتی در موارد ایمنی عمل کرده‌ایم، افزود: ۱۵۰۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه وجود دارد و بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده مطالعات ایستگاه سوم نیز در حال انجام است.

محسن اروجی، ‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی مانند هر مکان و محل دیگری حوادث را می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد، گفت: پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه در مرحله اول آن است که واحدهای صنفی و تولیدی مثل هر جای دیگری خود موظف به انجام آن‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری مرحله قبل از بحران است، افزود: دسته بعدی مسائل آمادگی است که در سال‌های گذشته با تلاش‌های مستمر ایمنی‌ها در شهرک صنعتی شکوهیه به حداقل‌ها رسیده اند و راهی طولانی برای رسیدن به حداکثرها در این شهرک صنعتی وجود دارد.

کد خبر: ۸۸٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha