۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
بلوغ بازار سرمایه با استفاده از اوراق تبعی
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده مطرح کرد

بلوغ بازار سرمایه با استفاده از اوراق تبعی

تبعی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: اوراق تبعی، یکی از مهم ترین ابزارها در ایجاد اطمینان و آرامش به بازار سرمایه است.

به گزراش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، غلام عباس ترابی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده، در خصوص مزیت های اوراق تبعی بیان داشت: اوراق تبعی موجب آرامش و اطمینان بخشی در بازار سرمایه می شود و نگرانی سهامداران را نسبت به آینده سهم مورد نظر از بین می برد.

وی در ادامه گفت: در واقع اوراق تبعی، یکی از ابزارهایی است که موجب غنا و عمق بخشی به بازار شده و بلوغ بازار سرمایه را ایجاد کرده است.

ترابی در ادامه افزود: میزان تماس سهامداران و استقبالی که نسبت به این اوراق دارند همگی نشان دهنده این است که به دنبال خروج از این بازار نیستند و تمایل به حضور و کاهش میزان ریسک در پرتفوی خود دارند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در خصوص مزیت این اوراق برای سرمایه گذاری بلند مدت اشاره داشت: این که بخشی از سرمایه گذاران در بازار سرمایه، به دنبال نوسان های کوتاه مدت هستند امری اجتناب ناپذیر است. اما بخش دیگری از سرمایه گذاران در این بازار که هدف از سرمایه گذاری در بازار سرمایه را حضوری بلند مدت می دانند، می توانند از اوراق تبعی به عنوان ابزاری برای بیمه سهام خود استفاده کنند.

وی در ادامه در خصوص تأثیر رشد کامودیتی ها بر بازار سرمایه گفت: در ۶ ماه گذشته خبرهای خوبی از بازار کامودیتی منتشر شد که متاسفانه جو منفی ایجاد شده در بازار سرمایه موجب سوختن این اخبار و آثار مثبت آن شد. اما حقیقت این است که آثار رشد کامودیتی ها در بازدهی ریالی شرکت ها تأثیر بالقوه ای داشته است که امیدواریم با تغییر جو بازار، این آثار به خوبی خود را نمایان کند.

ترابی گفت: به نظر میرسد عواملی که موجب خروج منابع از بازار سرمایه شده است نا اطمینانی از نوسانات و وارد آمدن خسارت های سنگین بوده است. اما به نظر میرسد با اتخاذ سیاست های بلند مدت و ثبات نسبی در بازار و به کار بردن ابزارهای اطمینان بخش، بتوان اعتماد را دوباره به بازار برگرداند.

وی با اشاره به جذابیت بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها خاطرنشان کرد: نقدینگی که به سمت بازار مسکن می رود موجب سرمایه گذاری های غیر مولد می شود در حالی که نقدینگی وارد شده به سمت بازار رمز ارزها نیز هیچ رشد اقتصادی را به همراه ندارد. از سوی دیگر منابع وارد شده به بازار طلا و سکه نیز راکد می شود. لذا، در این میان تنها بازار سرمایه می تواند بازاری واقعی با قیمت های شفاف باشد که با ثبات در سیاست های خود می تواند سرمایه گذارن زیادی را به خود جذب کند.

کد خبر: ۸۸٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha