۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
نقش مهم صنعت پتروشیمی در افزایش درآمدهای ارزی کشور
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

نقش مهم صنعت پتروشیمی در افزایش درآمدهای ارزی کشور

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت پتروشیمی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران در زنجیره تولید است، از این رو پتروشیمی افزون بر تولید ثروت می‌تواند زنجیره ارزش را در صنایع پایین‌دستی نیز تکمیل کند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، احمد مرادی، با بیان اینکه صنعت پتروشیمی نقش مهمی در افزایش درآمدهای ارزی کشور دارد، گفت: امروز باتوجه به کاهش درآمدهای نفتی در نتیجه تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران، صنعت پتروشیمی با توجه به نقش مهم خود در درآمدهای ارزی کشور از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی افزود: با توسعه صنعت پتروشیمی و رفع مشکلات و مسائل طرح‌های در دست اجرا و بهره‌برداری از آنها، دستاوردهای خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران در زنجیره تولید است، از این رو پتروشیمی افزون بر تولید ثروت می‌تواند زنجیره ارزش را در صنایع پایین‌دستی نیز تکمیل کند.

مرادی، با اشاره به نقش صنعت پتروشیمی در توسعه صادرات غیرنفتی گفت: باید با جذب سرمایه‌های جدید به پیشرفت این صنعت کمک کنیم. پتروشیمی می‌تواند به‌نوعی تحریم‌ها را دور بزند، خنثی کند و توسعه خود را شتاب بخشد.

کد خبر: ۸۸٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha