۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت بوقلمون در زنجان تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت بوقلمون در زنجان تولید می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن گوشت بوقلمون در استان تولید می‌شود، گفت: اولین زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در این استان فعال است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال گذشته شاهد جوجه ریزی در استان زنجان بودیم،گفت: کمبود نهاده های دامی در استان باعث شد تا جوجه ریزی هم به تبع کاهش پیدا کند. 

وی اظهار کرد: طی فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری جوجه ریزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه طی این بازه زمانی میزان جوجه ریزی در استان زنجان بیش از دو میلیون قطعه بود،گفت: با تدابیری که اندیشیده شده جوجه ریزی در استان افزایش خواهد یافت. 

تاراسی تاکید کرد: کمبودی در خصوص نهاده‌های دامی طیور در استان وجود ندارد و نهاده‌های دامی طیور به اندازه ۴۵ روز خوراک طیور در اختیار مرغداری‌ها قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه در سال بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن گوشت بوقلمون در استان زنجان تولید می‌شود، گفت: بیش از ۱۰ درصد تولید بوقلمون کشور متعلق به این استان است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: اولین زنجیره تولید گوشت بوقلمون در کشور با ظرفیت سالانه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه بوقلمون در استان فعال است. 

تاراسی تصریح کرد: بوقلمون تولیدی استان  زنجان هم به سایر استانها هم ارسال می شود.

کد خبر: ۸۸٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha