۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
فعالیت ۳۱۰ واحد مرغداری گوشتی در قم/ امسال آنفلوآنزای پرندگان نداشتیم
در گفت‌وگو با بازار اعلام شد؛

فعالیت ۳۱۰ واحد مرغداری گوشتی در قم/ امسال آنفلوآنزای پرندگان نداشتیم

قم - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم از فعالیت ۳۱۰ واحد مرغداری گوشتی در قم خبر داد و گفت: بیش از ۴ برابر نیاز استان مرغ و تخم مرغ در قم تولید می‌شود.

علی‌اصغر همت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در قم بیش از ۴ برابر نیاز استان مرغ و تخم مرغ تولید می‌شود، گفت: علاوه بر تولید گوشت مرغ روزانه حدود ۲۰۰ تن تخم مرغ در قم تولید می‌شود که تنها ۴۰ تن آن در قم مصرف می‌شود.

رتبه شاخص قم در تولید مرغ و تخم مرغ

وی با اشاره به اینکه ۱۷۵ واحد مرغداری تخم‌گذار دارای پروانه صنعتی نیز به ظرفیت ۹ میلیون و ۷۹ هزار و ۱۳۰ قطعه در قم فعال است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد واحدهای پرورش پولت و حدود ۶۰ درصد واحدهای تخم‌گذار با ظرفیت بیش از پنج میلیون و دویست قطعه در قم فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه خوشبختانه می‌توان مدعی شد که امسال سال عاری از آنفولانزای حاد مرغی است، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر ابتلای واحدهای صنعتی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اعلام‌نشده است.

همت با یادآوری وقوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه سال اخیر، گفت: متأسفانه در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ مجبور شدیم میلیون‌ها قطعه مرغ در قم معدوم کنیم که ضرر مالی وحشتناکی گریبان مرغداران را گرفت.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای ایمن‌سازی مرغداری‌های استان در برابر این بیماری، ادامه داد: با توجه به اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا پرندگان در استان، ‌از سال گذشته تاکنون گزارشی مبتنی بر شیوع این بیماری در مرغداری‌های قم مشاهده نشده است.

مهار آنفلوانزای فوق حاد در قم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: حدود ۶۰۰ واحد پرورش طیور در استان فعال است که موجب شده قم از نظر پرورش طیور در سطح کشور، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت پنج میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۵۰ قطعه در این استان فعال است، گفت: بر همین اساس رعایت اصول فنی و بهداشتی در زمینه پرورش طیور در قم که از قطب‌های تولید تخم‌مرغ و پولت در کشور به شمار می‌آید، از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است.

همت با اشاره به اینکه میزان متوسط تولید بخش کشاورزی در استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن است، گفت: در مجموع ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

کد خبر: ۸٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha