۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
تعامل صنعت و دانشگاه در قزوین افزایش پیدا می‌کند
استاندار قزوین:

تعامل صنعت و دانشگاه در قزوین افزایش پیدا می‌کند

قزوین- استاندار قزوین، آینده اقتصاد و علم استان را در گرو تعامل صنعت و دانشگاه دانست و گفت: از این رو افزایش تعامل صنعت و دانشگاه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، هدایت الله جمالی پور اظهار داشت:  ما باید به سمت ارتباط واقعی، تنگاتنگ و عمیق صنعت و دانشگاه برویم و برای رشد و توسعه کشور چاره ای جز این کار نداریم.

وی با اشاره به نقش موثر نخبگان در پیشرفت و توسعه کشور،گفت: باید از ظرفیت نخبگان در حل موانع و مشکلات پیش روی توسعه کشور به شکل حداکثری بهره برد.

 استاندار قزوین با بیان اینکه رشد و توسعه کشور در بخش های مختلف مرهون تلاش ها و مجاهدت های علمی نخبگان است،اظهار داشت: نیروی انسانی نخبه،کارآمد و متخصص در پیشبرد اهداف توسعه ای کشورها بسیار موثر هستند بنابراین نقش نیروهای انسانی در رشد و توسعه کشور و استان را باید بسیار جدی بگیریم.

جمالی پور با بیان اینکه ایران در تولید علم جزو کشورهای سرآمد دنیا قرار دارد،افزود: با این وجود آنطور که باید و شایسته است از این فرصت برای توسعه کشور بهره گرفته نشده و نقش این رشد علمی را آنچنان که لازم است در توسعه کشور مشاهده نکرده ایم و باید در این خصوص تجدید نظر کنیم.

وی همچنین گفت: منابع مادی مهم هستند اما ارزش سرمایه های انسانی بیشتر و با اهمیت تر هستند و تجربیات دنیا این مهم را به ما اثبات کرده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه در کشور ما هم صنعت خود را از نخبگان بی نیاز دانستت و نخبگان خود را از صنعت بیگانه دانسته اند،افزود: خیلی از دانشگاه های ما وابسته به منابع دولتی بوده و خود را از حمایت صنعت بی نیاز دانسته اند و صنایع نیز خود را نیازمند دانشگاه ها ندانسته اند که آثار زیانبار این رویه را امروز در تولید شاهد هستیم.

جمالی پور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پیوند علم و صنعت،گفت: اگر خواهان توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید این پیوند را عمیق تر و گسترده تر کنیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ماه آینده،گفت: امیدواریم به برکت ماه رمضان خداوند به ما برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه توفیق دهد و شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.

استاندار قزوین در ادامه حادثه تروریستی اخیر در کابل و کشتار نوجوانان دانش آموز افغانستانی را محکوم کرد و گفت: کشتن افراد بی گناه در هیچ مکتبی پسندیده نیست و دور از اخلاق و انسانیت بوده و محکوم است.

کد خبر: ۸۸٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha