۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شد
رئیس صمت گیلان:

یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شد

رشت- رئیس صمت گیلان گفت: طی هشت ماه اخیر یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق پوش گفت: طی هشت ماه اخیر با وجود همه‌گیری ویروس کرونا یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شده است که نه تنها زمینه ممانعت از رکود این واحدها را فراهم کرد، بلکه باعث احیای برخی از واحدهای راکد نیز شد.

دلق پوش در ادامه افزود: از اول مهرماه سال گذشته تاکنون در قالب سال مالی ۹۹ بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش های تولیدی استان تزریق شد که منجر به اشتغال مستقیم برای ۹۳۲ نفر گردید.

وی اظهار کرد: طی این مدت حدود ۳۳۰ پرونده واحد تولیدی برای دریافت یکهزار و ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بانک معرفی شده بودند که از این تعداد ۳۱۹ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شدند و مابقی پرونده ها نیز نزد بانک ها در حال رسیدگی است.

رئیس صمت گیلان بخشی از این تسهیلات را مربوط به اعتبارات مستقیم بانک ها عنوان کرد و گفت: از مجموع یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و مابقی از محل اعتبارات درونی بانک ها پرداخت شده است.

وی به مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره و عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی را مواردی همچون کمبود اراضی صنعتی و گردش مالی و تامین مواد اولیه و بعضا تامین قطعات ماشین آلات کارخانجات به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها عنوان کرد.

وی همچنین به جایگاه استان گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و افزود: در حال حاضر گیلان رتبه هفتم در تعداد پرداختی ها و رتبه یازدهم در مبلغ پرداختی ها را میان استان های کشور دارد.

از همان اوایل سال های استقرار دولت کارگروه‌های همچون رفع موانع تولید، گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، توسعه صادرات غیرنفتی تسهیلات رونق تولید راه اندازی شد که در همین راستا در سال گذشته ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشته‌اند، بازگشت بیش از ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در سال‌جاری هدفگذاری شده و مقدمات برای تحقق آن هم انجام گرفته است.

هم اکنون حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است که در ۳۳ ناحیه و شهرک صنعتی و خارج از آن مشغول به تولید هستند.

کد خبر: ۸۸٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha