۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین علوفه دام عشایر کرمانشاه نیاز است
مدیرکل امور عشایری کرمانشاه:

۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین علوفه دام عشایر کرمانشاه نیاز است

کرمانشاه- مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: به دلیل کاهش بارش ها ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین علوفه دام عشایر کرمانشاه نیاز است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی امور عشایری کرمانشاه، بهزاد محمدی اظهار کرد: عشایر استان نیز امسال با توجه به نبود علوفه مورد نیاز بر اثر خشکسالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است تا بتوانیم علوفه مورد نیاز عشایر را تامین کنیم.

محمدی با بیان اینکه عشایر استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند، گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه و افزایش هزینه‌های نگهداری امسال ۲۰۰ هزار راس دام زودهنگام به بازار عرضه شده که خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی در بخش دام به همراه داشته است.

وی بیان کرد: مراتع در مناطق ییلاقی و قشلاقی به دلیل خشکسالی خالی از علوفه مورد نیاز عشایر شده و در همین رابطه تغذیه دستی دام افزایش یافته تا جایی که بر اثر خشکسالی مراتع استان ۴۰ درصد کاهش علوفه طبیعی دارند.

وی گفت: به دلیل شرایط سخت نگهداری عشایر مجبور به فروش اجباری بخشی از دام‌های مولد و بره‌های کم وزنند که این به معنی از بین رفتن سرمایه ژنتیکی دام در استان است چرا که بیشتر این دام‌ها از نژاد سنجابی یکی از بهترین نژاد دامی کشور هستند.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه افزود: اکنون قیمت میش به عنوان دام مولد یک میلیون تومان است، یعنی هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان که این یک فاجعه برای عشایر است، چرا که دام مولد ذخیره ژنتیکی هم محسوب می‌شود و با قیمت ارزان از دست می‌رود.

کد خبر: ۸۸٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha