۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
دلالان عامل نابسامانی در بازار مرغ هستند
رئیس ستاد تنظیم بازار نوشهر:

دلالان عامل نابسامانی در بازار مرغ هستند

نوشهر- یزدانی، رئیس ستاد تنظیم بازار نوشهر با اشاره به نابسامانی ها در بازار مرغ، ورود دلالان در چرخه مدیریت تا مصرف را یکی از عوامل بروز این نابسامانی ها ذکر کرد.

سعید یزدانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود نابسامانی در بازار مرغ، گرانی قیمت نهاده های دامی از جمله ذرت و سویا و عدم عرضه مناسب این نهاده ها با نیاز واقعی از سوی شرکت پشتیبانی دام را از جمله عوامل بروز نابسامانی در بازار مرغ دانست.

وی عدم دخالت صحیح شرکت پشتیبانی امور دام در تنظیم بازار قیمت مرغ را از دیگر دلایل وجود نابسامانی ها برشمرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی نیز برای رفع مشکلات مرغداری ها حمایت جدی به عمل نیاورده است.

وی نداشتن نرخ واقعی تمام شده مرغ زنده با توجه به افزایش هزینه های تولید و ورود دلالان و سودجویان در چرخه تولید تا مصرف را از دیگر دلایل نابسامانی ها بیان کرد و گفت: آشفتگی در توزیع نهاده های دامی از عوامل اصلی افزایش قیمت به شمار می رود.

فرماندار نوشهر با تاکید بر نظارت بیشتر بر بازار مرغ خواستار ریشه یابی و رفع مشکلات فراروی شد و گفت: عدم نظارت سبب شده تا تعادل ایجاد شده در قیمت مرغ بهم خورد و نهادهای نظارتی باید با ورود جدی به این موضوع با مختلفان برخورد کنند.

یزدانی تصریح کرد: هرچه میزان تامین نهاده های دامی کاهش یابد قیمت مرغ به تبع آن افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ در مازندران به ازای هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است اما بررسی های میدانی نشان می دهد که فروشگاه های مرغ در ساعت ظهر و عصر از عرضه مرغ به این قیمت با بهانه اینکه مرغ نداریم، خودداری می کنند.

کد خبر: ۸۸٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha